مطالب مرتبط:
وضعیت بحرانی دانشگاه های آرژانتین/ تورم در سرزمین نقره به 250 درصد رسیده است
معلق شدن یک کامیون پس از عبور از حصار پل در آمریکا (فیلم)
چینی ها چگونه خودروهای برقی را قیمت گذاری می کنند؟| درس های استراتژیک برای خودروسازان داخلی
طلا از 13 میلیون تومان عبور کرد
پرسنل خودروسازان در ابتدای صف دریافت خودروهای دولتی!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 اسفند 1402 ساعت 21:102024-03-02اقتصادي

پل 250 همتی خودروسازان برای عبور از ورشکستگی


وزیر صمت در واکنش به اولتیماتوم سازمان بورس و اوراق بهادار به خودروسازان برای خروج از شمول ماده 141 قانون تجارت، به دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا نامه نوشت و خواستار صدور مجوز افزایش سرمایه ایران خودرو و سایپا از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نفل از دنیای اقتصاد، هشتم اسفندماه بود که ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، اعلام کرد هیات پذیرش بورس اوراق بهادار تهران تا پایان تیرماه 1403 به شرکت های خودروساز فرصت می دهد تا از شمول ماده 141 قانون تجارت خارج شوند.

این ماده قانونی تاکید دارد که اگر بر اثر زیان های وارده، حداقل نصف سرمایه شرکت از میان برود، هیات مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام را دعوت کند تا موضوع انحلال یا بقای شرکت، مورد شور و رای واقع شود.

دو شرکت بزرگ خودروساز کشور در این سال ها گاهی مشمول ماده 141 قانون تجارت شده اند، اما با تجدید ارزیابی از خطر ورشکستگی گریخته اند.

تجدید ارزیابی به معنای به روز کردن ارزش کلیه دارایی های استهلاک پذیر و استهلاک ناپذیر یک شرکت است که با توجه به تورم موجود در اقتصاد کشور می تواند کمک زیادی به رشد ارزش دارایی های خودروسازان کند.


برچسب ها: سازمان بورس و اوراق بهادار - اوراق بهادار - خودروساز - خودرو - شورای عالی هماهنگی اقتصادی - بورس اوراق بهادار تهران - قانون تجارت
آخرین اخبار سرویس:

پل 250 همتی خودروسازان برای عبور از ورشکستگی

پل 250 همتی خودروسازان برای عبور از ورشکستگی