مطالب مرتبط:
آیت الله قائنی، استاد حوزه: از دیدن ویدیوی درمانگاه قم متاثر شدم/ این ها نهی از منکر نیست؛ تسبیب به منکر و موجب نفرت است/ اگر احتمال تاثیر منتفی باشد، نهی از منکر دیگر موضوع ندارد/ قطعاً عکس و فیلم گرفتن مجوز نگاه و نظر کردن به نامحرم نیست
آیت الله ایازی: عکس، حریم شخصی افراد است/ هیچ عالمی تایید نمی کند که ما برای مقابله با بی حجابی، از حوزه خصوصی افراد عکس بگیریم/ چرا به معضلات اقتصاد، رانت خواری، فقر، بدبختی و ناکارآمدی اعتراض نمی کنید؟ عالمان زیادی، شیوه برخوردهایی که به نام دین اتفاق
آیت الله ایازی: عکس، حریم شخصی افراد است/هیچ عالمی تایید نمی کند که ما برای مقابله با بی حجابی، از حوزه خصوصی افراد عکس بگیریم
آیت الله ایازی: عکس گرفتن، دخالت کردن در حوزه خصوصی افراد است/ چنین کاری ناپسند و محکوم است
آیت الله ایازی: هیچ عالمی تایید نمی کند که ما برای مقابله با بی حجابی، از حوزه خصوصی افراد عکس بگیریم
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 اسفند 1402 ساعت 18:202024-03-11سياسي

آیت الله قائنی، استاد حوزه: از دیدن ویدیوی درمانگاه قم متاثر شدم


یک استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: وظیفه لسانی در نهی از منکر، جایی است که احتمال تاثیر داده شود و اگر احتمال تاثیر آن منتفی باشد، - آیت الله قائنی، استاد حوزه: از دیدن ویدیوی درمانگاه قم متاثر شدم یک استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: وظیفه لسانی در نهی از منکر، جایی است که احتمال تاثیر داده شود و اگر احتمال تاثیر آن منتفی باشد، نهی از منکر دیگر موضوع ندارد.

آیت الله محمد قائنی استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم به جماران گفت: اشخاص به خیال حسن نیت ممکن است کاری کنند ولی حسن نیت برای انجام کار کافی نیست.

به همین دلیل کسانی که می خواهند به وظیفه شرعی عمل کنند، قبل از انجام کار باید عالم باشند.

یکی از شرایط نهی از منکر و امر به معروف، علم به معروف و منکر و دانش شرایط امر به معروف و نهی از منکر است و به صرف حسن نیت، ارتکاب هر کاری سزاوار نیست.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه خبری جماران؛ یک استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: وظیفه لسانی در نهی از منکر، جایی است که احتمال تاثیر داده شود و اگر احتمال تاثیر آن منتفی باشد، نهی از منکر دیگر موضوع ندارد.

لذا اینکه می بینید خیلی از متدینین بی اعتنا از کنار بعضی از مظاهر منکر رد می شوند به دلیل این است که خودشان را مکلف نمی بینند.


برچسب ها: نهی از منکر - حوزه علمیه قم - درس خارج فقه - حوزه علمیه - استاد - احتمال - منکر
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله قائنی، استاد حوزه: از دیدن ویدیوی درمانگاه قم متاثر شدم

آیت الله قائنی، استاد حوزه: از دیدن ویدیوی درمانگاه قم متاثر شدم