مطالب مرتبط:
تصاویر/ حال و هوای شهر اصفهان در شب نیمه شعبان
70 درصد ظرفیت اسکان مدارس قم ویژه نیمه شعبان تکمیل شد
چهارشنبه 9 اسفند؛ پرسپولیس میهمان ذوب آهن در اصفهان
نشست خبری مهندس امینی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس حوزه انتخابیه اصفهان، جرقویه، کوهپایه، ورزنه و هرندبا محوریت گفتمان اصفهان سبز
رشد 154 درصدی تعداد نامزد های انتخابات مجلس دوازدهم دراستان اصفهان
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 اسفند 1402 ساعت 11:002024-02-25اجتماعي

ظرفیت گردشگری نیمهٔ شعبان در اصفهان


جشن های روز نیمهٔ شعبان در اصفهان این قابلیت را دارد که به یک فستیوال شهری و مذهبی تبدیل شوند.

چلچراغ هایی با فانوس در جای جای کشورمان به مناسبت های مذهبی برپا می شوند، - ایسنا/اصفهان جشن های روز نیمهٔ شعبان در اصفهان این قابلیت را دارد که به یک فستیوال شهری و مذهبی تبدیل شوند.

چلچراغ هایی با فانوس در جای جای کشورمان به مناسبت های مذهبی برپا می شوند، اما اصفهان در این خصوص متمایز است و مردم هر ساله به مناسبت نیمهٔ شعبان، با تحویلِ شمعدان ها و چراغ های لاله عباسی برای برپایی منبر چراغ یا چلچراغ، فضاسازی خاصی را اجرا می کنند.

مرضیه ادهم، دکتری علوم ارتباطات اجتماعی، در خصوص رسم چراغانیِ نیمه شعبان در اصفهان گفت: شاید این رسم در اصل 50 یا 60 سال پیش اجرا می شد و تا جایی که من اطلاع کسب کردم رسم سازمانی و سازمان یافته ای هم نبوده است.

آن دوران وسایل زینتی و لامپ و چراغ کم بود و هر خانواده ای که چراغِ لاله ای داشت، آن را خودجوش به مناسبت شب نیمهٔ شعبان به مسجد محله خود تحویل می داد تا در این شب که به شب چراغانی معروف است، روشن کنند.

او با اشاره به اینکه این لاله ها عمدتاً عتیقه بودند و نشان خانوادگی داشتند، افزود: این چراغ ها را در مسجد با چینش خاصی قرار می دادند که جلوه بیشتری داشته باشد و به وسیله شمع یا برقی که تازه وصل شده بود، روش


برچسب ها: اصفهان - چراغ - شعبان - مذهبی - نیمه - مناسبت - چلچراغ
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت گردشگری نیمهٔ شعبان در اصفهان

ظرفیت گردشگری نیمهٔ شعبان در اصفهان