مطالب مرتبط:
دیدار مقامات نظامی آمریکا و عمان درباره همکاری های دوجانبه
آمریکا: هیچ نیروی نظامی برای جنگ اوکراین اعزام نمی کنیم
آمریکا: هیچ نیروی نظامی به اوکراین اعزام نمی کنیم
امیرعبداللهیان: نتانیاهو بدون آمریکا حتی برای یک ساعت قادر به ادامه جنگ نیست/ او به دنبال این است که آمریکا را بیش از گذشته درگیر جنگ کند/ آمریکا به طور شبانه روزی سلاح و مهمات و امکانات نظامی به تل آویو ارسال می کند
تجاوز نظامی جدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 اسفند 1402 ساعت 06:052024-02-28بين الملل

طرح آمریکا برای ادغام گروه های شبه نظامی در لیبی


در حالی که لیبی به دلیل اختلافات سیاسی شدید دچار بحران های متعدد و چندتکه ای شده، برخی کشورهای بزرگ به شکل گسترده ای برای اجرای طرح های ادغام گروه های شبه نظامی در لیبی تلاش می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در مقابل فعالیت گسترده روسیه برای تقویت حضور نظامی خود در لیبی، آمریکا اخیرا به لیبی بازگشته تا طرحی متقابل با آن را اجرا کند که هدف آن خلع سلاح و ادغام گروه های شبه نظامی لیبی تحت یک فرماندهی نظامی یکپارچه است.

برخی منابع در دولت طرابلس در گفت وگو با العربی الجدید فاش کردند که مقامات آمریکایی از اکتبر گذشته رایزنی های گسترده ای را با گروه های لیبیایی درباره طرح آمریکایی خلع سلاح و انحلال گروه های شبه نظامی و ادغام آن ها در نهادهای امنیتی و نظامی آغاز کردند.

جزییات طرح آمریکا به گفته این منابع، برخی مقامات آمریکایی رایزنی های گسترده ای را با فرماندهان نظامی دولت وحدت ملی در غرب لیبی و فرماندهی خلیفه حفتر در شرق این کشور انجام دادند.

آن ها فاش کردند این طرح شامل رویکرد ویژه ای در تعامل یکپارچه با تشکل های مسلح بوده و بر لزوم دسته بندی آن ها بر اساس استانداردهای سابقی که آمریکا در سال 2020 با دولت وفاق ملی (تشکیل شده در 2015) به آن ها رسیده، تاکید دارد.


برچسب ها: نظامی - آمریکا - شبه نظامی - مقامات آمریکایی - لیبی - گسترده - آمریکایی
آخرین اخبار سرویس:

طرح آمریکا برای ادغام گروه های شبه نظامی در لیبی

طرح آمریکا برای ادغام گروه های شبه نظامی در لیبی