مطالب مرتبط:
طهرانچی: دانشگاه از منظر علمی باید جوان را باورمند تربیت کند
تربیت 118 حافظ و قاری قرآن در زندان های همدان
شعر از زیرساخت های اصلی تربیت نسل است
تربیت هنرمند انقلابی رسالت کانون های مساجد است
دانشگاه ها کادر قوی، مخلص و فداکار تربیت کنند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 اسفند 1402 ساعت 18:252024-03-06فرهنگي

فرهنگ نوعی تربیت و آگاهی جمعی است


نویسنده و پژوهشگر ادبیات و تاریخ لرستان گفت: فرهنگ را می توان نوعی تربیت و آگاهی جمعی نامید و در تشبیه پیکره انسانی از آن به عنوان عصب یاد می شود.

- ایسنا/لرستان نویسنده و پژوهشگر ادبیات و تاریخ لرستان گفت: فرهنگ را می توان نوعی تربیت و آگاهی جمعی نامید و در تشبیه پیکره انسانی از آن به عنوان عصب یاد می شود.

ساسان والی زاده، 16 اسفند ماه در مراسم رونمایی از چهارمین اثر خود در حوزه تاریخ نویسی با عنوان ژغرافیای لرستان با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، نویسندگان، شاعران و اصحاب قلم و علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ لرستان به میزبانی انجمن لرستان شناسی در نخستین نشست ایوار، با قدردانی از حضور اساتید و نویسندگان در این جلسه اظهار کرد: امروز حوزه فرهنگ به تشکیل چنین جلساتی با حضور فرهیختگان و اندیشمندان رشته های مختلف نیاز دارد که با نگاه جامع و به دور از سطحی نگری و پوست ورزی و با رویکرد انتقادی در عین رواداری کنار هم بنشینند تا گفتمان و دیالوگ شکل بگیرد.

والی زاده با بیان اینکه فرهنگ حوزه گسترده و متنوعی را شامل می شود و نمی توان آن را به حوزه خاصی محدود کرد، گفت: بخش های مختلفی از جمله ادبیات، آداب و رسوم و زبان هر کدام بخش مهمی از حوزه گسترده و فراگیر فرهنگ هستند اما مفهوم فرهنگ گسترده از این حوزه ها است.


برچسب ها: لرستان - فرهنگ - تاریخ - نویسندگان - تربیت - آگاهی - پژوهشگر
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ نوعی تربیت و آگاهی جمعی است

فرهنگ نوعی تربیت و آگاهی جمعی است