مطالب مرتبط:
آبت الله موسوی بجنوردی یار و همراه امام؛ از نجف تا راه اندازی دادگاه عالی قضا
آیت الله موسوی بجنوردی یار و همراه امام؛ از نجف تا راه اندازی دادگاه عالی قضا
موشن گرافیک | آیا علم میتونه با عمر طولانی امام زمان(عج) مخالفتی داشته باشه؟!
دشمن به دنبال ضربه زدن به امنیت جمهوری اسلامی است
انقلاب اسلامی بسترساز ظهور حضور امام زمان(عج) است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 اسفند 1402 ساعت 00:052024-02-25سياسي

روایت موسوی بجنوردی از جمهوری اسلامی موردنظر امام/آیا امام نظارت استصوابی را قبول داشت؟


شرط حکومت در اسلام مقبولیت است.

یعنی اگر مقبولیتی در جامعه ایجاد شد، مثلاً مردم آمدند با پیغمبر اکرم یا ائمه اطهار بیعت کردند، باید حکومت تشکیل بدهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جماران، مرحوم آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی که در نجف اشرف به دنیا آمده بود، در همه سال های تبعید امام خمینی (س) به عراق از محضر ایشان استفاده کرد.

همین موضوع فرصتی بود تا حشرو نشر بیشتری با امام داشته باشد.

او در گفت و گویی که سال ها قبل با سایت جماران داشت به بیان نکته هایی درباره بحث حکومت اسلامی و نظریه ولایت فقیه پرداخته است که اکنون به مناسبت رحلتش به بازنشر آن می پردازیم: امام بحث حکومت اسلامی را در اواخر سال 44 در نجف اشرف در پرتو ولایت فقیه مطرح کردند.

اساساً اعتقاد ایشان بر این بود که اولاً اسلام نظام حکومتی دارد و ثانیاً این حکومت یک سیستم بخصوص دارد.

حضرت امام(س) وارد این بحث شدند که اساساً اسلام نظام حکومتی دارد و حکومت جزو احکام اولیه است.

یعنی لازم است که حکومت با شرایط خاص خود تشکیل داده شود.

امام نظرشان بر این بود که حکومت اسلامی عمدتاً بر دو پایه استوار است.

یکی اسلام و دیگری مردم.

مردم به اعتبار تحقق مقبولیت یا از راه بیعت یا از راه بیعت مدرن (انتخابات) باید فردی را قبول بکنند و بپذیرند.


برچسب ها: حکومت - اسلام - حکومت اسلامی - امام - ولایت فقیه - اسلامی - نجف اشرف
آخرین اخبار سرویس:

روایت موسوی بجنوردی از جمهوری اسلامی موردنظر امام/آیا امام نظارت استصوابی را قبول داشت؟

روایت موسوی بجنوردی از جمهوری اسلامی موردنظر امام/آیا امام نظارت استصوابی را قبول داشت؟