مطالب مرتبط:
لطفا دست از سر خفاش ها بردارید
هشدار محققان | برای جلوگیری از یک اپیدمی دیگر ، دست از سر این حیوان بردارید
34 میلیون شناسنامه دست نویس تعویض خواهد شد
پیشنهاد تعجب برانگیز ایران خودرو | پژو پارس نداریم ، خودرو جایگزین بردارید
مرگ سارق موبایل هنگام فرار از دست زن راننده
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 اسفند 1402 ساعت 02:002024-02-19پزشكي

لطفا دست از سر خفاش ها بردارید


خفاش ها به عنوان مخزن ویروس های متعددی شناسایی شده اند که می توانند به انسان منتقل شوند، از جمله ویروس سارس-کوو-2 که مسئول ایجاد بیماری کووید-19 است.

- در مقاله جدیدی که در مجله The Lancet Planetary Health منتشر شده است، محققان این موضوع را مطرح می کنند که اجازه دادن به خفاش ها برای زندگی بدون مزاحمت اولین گام حیاتی برای جلوگیری از فاجعه دیگری در مقیاس کووید-19 است.

دانشمندان می گویند با اتخاذ یک تابو جهانی که به خفاش ها و زیستگاه آن ها احترام می گذارد، می توانیم خطر ابتلا به بیماری های همه گیر مشترک بین انسان و دام در آینده را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سوزان لیبرمن (Susan Lieberman)، معاون سیاست بین الملل نجات حیات وحش در یک بیانیه رسانه ای می گوید: در دهکده جهانی شده با هشت میلیارد نفر، دیگر نمی توانیم ارتباط خود را با حیات وحش و اکوسیستم های اطراف نادیده بگیریم.

اگر می خواهیم از همه گیری بعدی با منشأ مشترک انسان و حیوان جلوگیری کنیم، باید رابطه بشریت با طبیعت را تغییر دهیم و این می تواند با خفاش ها شروع شود.

بیماری مشترک انسان و جانوران زمانی اتفاق می افتد که یک عامل بیماری زا از حیوان به انسان منتقل می شود و منجر به ظهور بیماری های عفونی می شود.


برچسب ها: خفاش ها - خفاش - حیات وحش - حیات - بیماری - دهکده جهانی - جهانی
آخرین اخبار سرویس:

لطفا دست از سر خفاش ها بردارید

لطفا دست از سر خفاش ها بردارید