مطالب مرتبط:
اتهام بزرگ علیه نویسنده «ملت عشق»
اتهام بزرگ علیه نویسنده «ملت عشق»
سرقت ادبی نویسنده ملت عشق
تنبیه بزرگ بارسلونا پس از اثبات اتهام تجاوز جنسی فوتبالیستش
آمریکا، 4 پاکستانی را به اتهام حمل سلاح در دریای سرخ بازداشت کرد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 اسفند 1402 ساعت 18:052024-02-27بين الملل

اتهام بزرگ علیه نویسنده «ملت عشق»


«الیف شافاک» نویسنده شناخته شده ترکیه ای به سرقت بخش هایی از کتابی در سال 1990 و استفاده از آنها در رمان پرفروش خود «شپش پالاس» شده است.

- جی پلاس ، دادگاهی در ترکیه، الیف شافاک رمان نویس برنده جایزه را به پرداخت غرامت به نویسنده دیگری پس از متهم شدن به کپی برداری از کتابش محکوم کرد.

ایسنا نوشت؛ دادگاه استانبول اعلام کرده که گزارش کارشناسی تهیه شده برای این پرونده نشان می دهد که حداقل پنج درصد از رمان نوشته شافاک به نام شپش پالاس در سال 2002 از کتاب کاخ مگس ها اثر مین کریکانات روزنامه نگار و نویسنده ترک در سال 1990 سرقت شده که شامل کپی کردن برخی از ایده ها، شخصیت ها و فضاها بوده است.

این دادگاه همچنین اعلام کرده که شافاک باید حدود 160 هزار لیر ترکیه (5200 دلار) غرامت بپردازد و در یکی از بزرگترین روزنامه های کشور به سرقت ادبی اعتراف کند.

شافاک گفته است که به این رای اعتراض خواهد کرد و در بیانیه ای رسمی این اتهامات را تهمتی دیوانه وار خوانده و عنوان کرده پرونده دادگاه بر اساس حاکمیت قانون ایجاد نشده و او نیز از مین کریکانات به دلیل آسیب رساندن به شهرت خود شکایت خواهد کرد و مشکوک است که این نویسنده با سوءنیت یا از روی حسادت دست به این شکایت زده است.


برچسب ها: نویسنده - نویس - الیف شافاک - دادگاه - روزنامه های کشور - ترکیه - روزنامه
آخرین اخبار سرویس:

اتهام بزرگ علیه نویسنده «ملت عشق»

اتهام بزرگ علیه نویسنده «ملت عشق»