مطالب مرتبط:
افزایش حقوق کارگران در سال آینده بیشتر خواهد بود
ایران خودرو: سال آینده قیمت ها تغییر می کند
ایران خودرو: سال آینده قیمت ها تغییر می کند
تغییرات مبلغ وام فرزندآوری در سال آینده | وام 40 میلیون تا 200 میلیون برای این خانوارها
تغییرات در میزان وام زایمان در سال آینده.
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 اسفند 1402 ساعت 15:052024-02-26اقتصادي

حفظ قدرت خرید کارگران در سال آینده


یک کارشناس حوزه کار بر لزوم تعیین هرچه سریع تر رقم سبد معیشت کارگران تاکید کرد و گفت: مشخص شدن رقم سبد معیشت به تعیین مزد شایسته برای کارگران کمک می کند و موجب حفظ قدرت خرید خانوارهای کارگری در سال آینده می شود.

- یک کارشناس حوزه کار بر لزوم تعیین هرچه سریع تر رقم سبد معیشت کارگران تاکید کرد و گفت: مشخص شدن رقم سبد معیشت به تعیین مزد شایسته برای کارگران کمک می کند و موجب حفظ قدرت خرید خانوارهای کارگری در سال آینده می شود.

حمید نجف در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با تعیین رقم سبد معیشت کارگران به عنوان مبنای مزد 1403 اظهار کرد: در خصوص سبد معیشت کارگران از گذشته تورمی که روی کالاهای مصرفی خانوار اعم از هزینه مسکن و اجاره بها، هزینه های بهداشتی و درمانی و سایر هزینه های خوراکی و مواد غذایی وجود داشت ملاک و مدنظر بود و این مسأله به این دلیل اهمیت داشت که اطلاعات دقیقی را در اختیار کارشناسان مربوطه و نمایندگان کارگری و کارفرمایی و دولت قرار می داد و کمک می کرد تا تصمیم گیری صحیحی در خصوص دستمزد داشته باشیم.

وی ادامه داد: طی سال های مختلف همواره شاهد این موضوع بودیم که در بعضی دوره ها تفکر این بود که با حذف و اضافه یکسری از کالاها رقم تورم سالانه سبد معیشت پایین آوردن شود و بر اساس آن در خصوص مزد کارگران، تصمیمات مصلحتی گرفته شود اما


برچسب ها: سبد معیشت - کارگران - معیشت - سال آینده - قدرت خرید - کارشناس - خانوار
آخرین اخبار سرویس:

حفظ قدرت خرید کارگران در سال آینده

حفظ قدرت خرید کارگران در سال آینده