مطالب مرتبط:
هشدار: جراحی کاهش وزن باعث ابتلا به این بیماری مغزی می شود
انجام لیزر، بوتاکس و تزریق ژل در آرایشگاه ممنوع است / آمار بالای ابتلا به بیماری های پوستی و انگل ها
افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی و قلبی با مصرف ماری جوانا
مهدی کروبی در بستری بیماری| عارف جویای حال او شد
آخرین خبر از شرایط بیماری مهدی کروبی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 اسفند 1402 ساعت 08:502024-03-04پزشكي

چاقی؛ عاملی برای ابتلا به بیماری های غیرواگیر


چاقی از مشکلات عمده عصر حاضر و یکی از علل قابل پیشگیری مرگ و میر در سراسر جهان به شمار می رود، شهرنشینی، زندگی ماشینی، بی تحرکی و از سوی دیگر در دسترس قرار گرفتن غذاهای پر انرژی و نسبتا ارزان موجب ایجاد عدم تعادل بین انرژی دریافتی و انرژی مصرفی و در نتیجه .

- ایسنا/آذربایجان شرقی چاقی از مشکلات عمده عصر حاضر و یکی از علل قابل پیشگیری مرگ و میر در سراسر جهان به شمار می رود، شهرنشینی، زندگی ماشینی، بی تحرکی و از سوی دیگر در دسترس قرار گرفتن غذاهای پر انرژی و نسبتا ارزان موجب ایجاد عدم تعادل بین انرژی دریافتی و انرژی مصرفی و در نتیجه اضافه وزن و چاقی شده است.

براساس آمار جدید سازمان جهانی بهداشت (WHO)، یک نفر از هر هشت نفر در سراسر جهان در طبقه بندی چاق قرار می گیرند و بیش از یک میلیارد نفر از ساکنان زمین چاق شناخته شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت وگو با ایسنا، به تعریف چاقی اشاره کرد و گفت: عدم تعادل بین دریافت غذا و مصرف غذا چاقی عنوان می شود که همیشه توصیه می شود در مصرف مواد غذایی تنوع و تعادل رعایت شود.

دکتر حسین حقایی افزود: اضافه وزن و چاقی با شاخص توده ی بدنی مشخص می شود که با تقسیم وزن(کیلوگرم) بر قد به توان دو به دست آورده می شود.


برچسب ها: انرژی - دانشگاه علوم پزشکی تبریز - سازمان جهانی بهداشت - بیماری های غیرواگیر - دانشگاه علوم پزشکی - چاقی - مرگ و میر
آخرین اخبار سرویس:

چاقی؛ عاملی برای ابتلا به بیماری های غیرواگیر

چاقی؛ عاملی برای ابتلا به بیماری های غیرواگیر