مطالب مرتبط:
70 درخت کهنسال فارس رتبه ملی دارند
آیین روز ملی درختکاری در فارس
شاه در نازی آباد درخت کاشت +عکس
شاه در نازی آباد درخت کاشت
شاه در نازی آباد درخت کاشت/ عکسی از 60 سال پیش
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 اسفند 1402 ساعت 13:352024-03-08سياسي

70 درخت کهنسال فارس رتبه ملی دارند


مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس از قرارگرفتن قطورترین و بلندترین درختان بَنه این استان در فهرست ملی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 70 درخت کهنسال فارس در فهرست ثبت آثار ملی جای گرفتند.

- ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس از قرارگرفتن قطورترین و بلندترین درختان بَنه این استان در فهرست ملی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 70 درخت کهنسال فارس در فهرست ثبت آثار ملی جای گرفتند.

محمد ثابت اقلیدی امروز، 18 اسفندماه با بیان اینکه تاکنون 90 پرونده میراث طبیعی استان فارس در فهرست ملی قرار گرفته است، افزود: از این تعداد 27 پرونده میراث طبیعی استان در جلسه شورای ملی ثبت میراث فرهنگی تاریخی ، طبیعی و حرایم آثار تاریخی کشور که هفته گذشته در شیراز برگزار شد، به ثبت رسیدند که طبق آمارهای موجود به طور میانگین کار 5 سال در یک جلسه انجام شد.

وی تصریح کرد: امسال برای نخستین بار در این شورا 137 پرونده آثار تاریخی و فرهنگی میراث طبیعی و میراث ناملموس فارس ملی شدند.

ثابت اقلیدی با اشاره به اینکه پرونده های ثبتی میراث طبیعی فارس متعلق به شهرستان های لامرد، فیروزآباد، استهبان، سپیدان، اقلید، ارسنجان، فسا، نیریز و بختگان هستند، گفت: درمجموع 22 پرونده از درختان کهنسال فارس رتبه ملی گرفتند که قدمت آن ها از 350 ت


برچسب ها: گردشگری و صنایع دستی - مدیرکل میراث فرهنگی - میراث فرهنگی - درخت کهنسال - استان - استان فارس - فارس
آخرین اخبار سرویس:

70 درخت کهنسال فارس رتبه ملی دارند

70 درخت کهنسال فارس رتبه ملی دارند