مطالب مرتبط:
بازار متزلزل سکه پس از ریزش دیشب طلا
قیمت سکه، نیم سکه و ربع سکه امروز شنبه 30 دی 1402| سکه ریزش کرد
ریزش شاخص ها در بورس های عربی
ریزش سنگ در معدن سرچاه شهرستان اردل جان یک کارگر را گرفت
ریزش سنگ در معدن سرچاه شهرستان اردل جان یک کارگر را گرفت
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 بهمن 1402 ساعت 09:352024-01-21پزشكي

شایع ترین علل ریزش مو


متخصص پوست، مو و زیبایی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به این که ریزش مو علت های متعددی دارد، گفت: در کنار علت های خارجی یا علت های موقتی که باعث ریزش مو می شود، - ریزش موی ارثی هم وجود دارد.

دکتر مهدی قیصری با اشاره به این که ریزش موی ارثی هم در مردان و هم در زنان وجود دارد افزود: زمینه های ریزش مو در خانم ها و آقایان متفاوت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبهداشت نیوز، عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان این که در آقایان معمولا موهای نواحی جلوی سر تنک می شود، گفت: این روند وقتی ادامه دار شود موها تبدیل به کرک خواهند شد بنابراین به صورت قرینه و یا از عقب موها نازک و نازک تر می شوند و تبدیل به موهای کرکی می شوند.

دکتر قیصری گفت: در خانم ها ریزش مو معمولا از فرق سر آغاز می شود به این شکل که زمانیکه فرق سر را باز می کنند، باز تر می شود، به این حالت اصطلاحا ریزش موی زنانه می گویند.

وی با تاکید بر این موضوع که ریزش موی ارثی چه درزنان و چه در مردان به علت هورمون های مردانه به وجود می آید عنوان کرد: دربدن زنان هم هورمون های مردانه وجود دارد و اگر مقدار آن ها بیشتر شود و یا گیرنده های این هورمون ها بیشتر فعالیت کنند باعث می شود اثر این هورمون ها بر روند ضعیف شدن موها بیشتر شود.


برچسب ها: ریزش مو - ریزش - عضو هیئت علمی دانشگاه - دانشگاه علوم پزشکی - خانم ها و آقایان - دانشگاه - آقایان
آخرین اخبار سرویس:

شایع ترین علل ریزش مو

شایع ترین علل ریزش مو