مطالب مرتبط:
ماجرای بزرگترین کشتی دنیا که در آب های ایران غرق شد
تساوی ایران و سوریه/ بازی به ضربات پناتی کشیده شد
طلسم 28 ساله ایران در وقت های اضافه!
کار ایران و سوریه به ضربات پنالتی کشیده شد آفتاب نو | اخبار ورزشی
بلومبرگ: ایران دومین منبع رشد تولید نفت جهان شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 بهمن 1402 ساعت 15:452024-02-01اجتماعي

سیلاب مانع ِ غرق شدن شهرهای ایران


در حالی که فرونشست زمین در 2 دهه گذشته، 5 برابر شده است، صبح امروز عملیات اجرایی تزریق سیلاب به منابع آب زیرزمینی برای کنترل نشست در هرمزگان، آغاز شد.

- اگر تصور می کنید، تنها در معابر ونیز یا روستای صراخیه در قلب خوزستان، امکان غرق شدن دارید، سخت در اشتباهید، بسیاری از کلان شهرهای ایران هم اکنون در حال غرق شدن هستند.

روستای صراخیه در خوزستان معروف به ونیز ایران یک استاد دانشگاه علی بیت اللهی دریافته که فرونشست زمین و غرق شدن ساختمان برخی کلانشهرهای ایران طی 2 دهه گذشته 5 برابر شده است.

پژوهشکده ای در دانشگاه امیرکبیر گزارش داده، مادامی که برداشت بدون توقف از آب های زیرزمینی ادامه پیدا کند، تشدید فرونشست در شهرهای ایران طبیعی است.

آسیب به یک ساختمان بر اثر فرونشست زمین مستندات تاریخی از نیاکان ما نشان می دهد که همواره برداشت از منابع آب زیرزمینی با ورودی آن از طریق بارش تناسب داشته اما در قرن اخیر با برداشت بی رویه آب همراه شده و این تناسب از بین رفته است.

در حالیکه کارشناسان، غارت منابع آب زیرزمینی را مهمترین دلیل فرونشست زمین می دانند، شرکت مدیریت منابع آب ایران وجود یک میلیون چاه در کشور را به طور رسمی تایید کرده که آب برداشتی از آن ها 41 میلیارد متر مکعب معادل 4 برابر کل مصرف آب یک سال بریتانیا، پربارش ترین کشور اروپا


برچسب ها: شهرهای ایران - فرونشست زمین - منابع آب زیرزمینی - فرونشست - غرق شدن - ایران - زیرزمینی
آخرین اخبار سرویس:

سیلاب مانع ِ غرق شدن شهرهای ایران

سیلاب مانع ِ غرق شدن شهرهای ایران