انتخاب اصلح و ارجحمردم سالاری و فلسفه انتخابات حکم می کند، اراده اکثریت حاکم باشد، سؤال این است اراده اقلیت چه می شود؟ پاسخ آن است چون در مردم سالاری دینی قرار است حکم خدا و اراده خدا حاکم باشد به طور طبیعی و واقعی منافع اقلیت و اکثریت در قوانین رعایت می شود. - خبرگزاری فارس ـ محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی تحت عنوان انتخاب اصلح و ارجح نوشت: 1- خدا رحمت کند امام خمینی (ره) را که می فرمود: میزان، حال فعلی افراد است . انسان یک کسوت ظاهری دارد یک کسوت باطنی! لذا من آنم که خود می دانم نه آنکه مردم از من می دانند! گاهی مردم کسی را می شناسند به صفاتی که آن فرد در نزد خودش فاقد آن صفات است. لذا وقتی انسان با خود و خدای خود خلوت می کند اعتراف می کند؛ مردم مرا جوری می دانند، من آن نیستم. غالبا مردم کسی را قضاوت می کنند که آن نیست. این حقیقت که گفته آمد کار شورای نگهبان که دسترسی به هویت واقعی انتخاب شوندگان از منابع چهارگانه را دارد، مشکل می کند. نامزدهای مطرح در نظر مردم گاهی تصویری دارند که با مدارک و اسناد متقن و کارنامه آنها مطابقت ندارد. علت فراز و فرود نظارت شورای نگهبان در گام نخست و انتخاب مردم در گام بعدی همین است. اینکه در دوره های مختلف انتخابات افراد، احزاب، جناح ها و جبهه های متفاوت به نهادهای انتخابی راه یافته اند همین حقیقت و تطور داوری ها بود برچسب ها: انتخاب - مردم - مردم سالاری - انتخاب اصلح - محمدکاظم انبارلویی - مردم سالاری دینی - اراده |
آخرین اخبار سرویس: |