مطالب مرتبط:
اجرای پویش ملی سلامت با هدف اطلاع رسانی تغذیه سالم آغاز شد
چهاردهمین پویش ملی اطلاع رسانی تغذیه سالم در خراسان رضوی آغاز شد
رُتبه نخست «پویش ملی سلامت» به اصفهان رسید
مشارکت بیش از 23 هزار نفر از ساکنان کیش در پویش ملی سلامت
آغاز پویش ملی تغذیه سالم در استان یزد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 بهمن 1402 ساعت 21:452024-01-22پزشكي

‍ آغاز پویش ملی سلامت در نیشابور


سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از شروع چهاردهمین بسیج ملی تغذیه «پویش ملی سلامت، اطلاع رسانی تغذیه سالم» در نیشابور خبر داد.

- حامد جزجلالیان در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: پویش ملی سلامت با هدف اطلاع رسانی تغذیه سالم و با محوریت اهمیت مصرف صحیح نمک یددار تصفیه شده و افزایش مصرف لبنیات از تاریخ یکم تا پانزدهم بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: این پویش به مدت پانزده روز است که هفته اول با شعار انتخاب همه: نمک کم، اما تصفیه شده ید دار و هفته دوم از کودکی تا پیری، لبنیات دوست سلامتی تعیین شده است.

وی با بیان اینکه اصلاح شیوه زندگی به ویژه عادات غذایی مردم یک راهکار اساسی برای پیشگیری از بیماری های غیر واگیر است، تشریح کرد: آموزش مردم در زمینه غذایی مناسب، اولین قدم مثبت در راستای پیشگیری از این بیماری ها است.

جلالیان عنوان کرد: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده مصرف نمک باید کمتر از 5 گرم باشد در حالی که متوسط مصرف نمک در کشور ما 10 تا 12 گرم در روز است یعنی تقریبا 2 برابر مقادیر توصیه شده سازمان جهانی بهداشت.

همچنین سرانه مصرف شیر و لبنیات طی سال های گذشته به علل مختلف کاهش یافته و به حدود 164 گرم در روز رسیده است این درحالی است که سرانه مطلوب مصرف روز


برچسب ها: دانشگاه علوم پزشکی نیشابور - نیشابور - دانشگاه علوم پزشکی - دانشگاه علوم - پویش ملی - اطلاع رسانی - معاونت بهداشت دانشگاه
آخرین اخبار سرویس:

‍ آغاز پویش ملی سلامت در نیشابور

‍ آغاز پویش ملی سلامت در نیشابور