مطالب مرتبط:
نمک دریایی عامل ابتلا به سرطان معده؟!
ویدیویی جدید و خنده آور از عمو پوررنگ/تغییر اساسی همراه با لاتی حرف زدن عمو پورنگ
تغییر پست نعمتی در پرسپولیس
تغییر بسته بندی دیجی کالا
تغییر چهره ستاره محبوب پرسپولیسی پس از 3 سال!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 بهمن 1402 ساعت 12:252024-01-24پزشكي

تغییر در شیوه زندگی مهم ترین عامل شیوع سرطان


معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه تغییر در شیوه زندگی مانند افزایش مصرف دخانیات، غذاهای چرب و پرکالری و کم تحرکی و عوامل محیطی از مهم ترین عوامل شیوع سرطان است.

- کبری ناصح صبح امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در ساوه با اشاره به آغاز هفته ملی مبارزه با سرطان گفت: شعار امسال هفته مبارزه با سرطان  من مسوولم؛ برای پیشگیری از سرطان خودم، خانواده ام و جامعه ام انتخاب شده است تا همگان نسبت به این بیماری حساسیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه سالانه 56 میلیون مرگ در جهان رخ می دهد که از این تعداد 38 میلیون یعنی 68 درصد آن مربوط به بیماری های غیرواگیر است، افزود: مرگ های زودرس ناشی از بیماری های غیرواگیر که در واقع مرگ های زیر 70 سال می باشد، 16 میلیون مرگ در سال است که 4 میلیون آن یعنی 27 درصد موارد مرگ زودرس ناشی از سرطان می باشد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه اضافه کرد: تعداد موارد بروز سالیانه سرطان در سال 2012 میلادی، 14 میلیون نفر بوده است که پیش بینی می شود تا سال 2030 میلادی به حدود 25 میلیون نفر برسد، یعنی ظرف مدت کوتاهی بروز سرطان نزدیک به دو برابر خواهد شد.

ناصح تصریح کرد: در ایران سالانه حدود 100 هزار نفر به سرطان مبتلا می شوند که این عدد تا سال 2030 میلادی (1409 خورشیدی) با افزایش حداقل 80 درصدی، به بیش از 160 هزار نفر در سال خواهد رسی


برچسب ها: بیماری های غیرواگیر - سرطان - مبارزه با سرطان - میلیون - معاون بهداشت - علوم پزشکی - شیوع سرطان
آخرین اخبار سرویس:

تغییر در شیوه زندگی مهم ترین عامل شیوع سرطان

تغییر در شیوه زندگی مهم ترین عامل شیوع سرطان