مطالب مرتبط:
مراقب باشید؛ جاده های البرز بارانی است
مراقب دلار و طلا باشید
پاروکردن برف خطر ایست قلبی ناگهانی را در پی دارد | مراقب باشید
مراقب سقوط بهمن در محور های کوهستانی مازندران باشید
مراقب باشید؛ جاده های البرز بارانی است
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 بهمن 1402 ساعت 16:052024-01-24پزشكي

مراقب نمک پنهان غذاها باشید


مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه اکثر موادغذایی نمک پنهان دارند، درخصوص مصرف نمک مازاد سر سفره ها هشدار داد و گفت: - مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه اکثر موادغذایی نمک پنهان دارند، درخصوص مصرف نمک مازاد سر سفره ها هشدار داد و گفت: مردم سعی کنند ذائقه خود به طعم دهنده های سالم تر مانند آبِ لیمو یا نارنج عادت دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر احمد اسماعیل زاده درخصوص میزان نمک مصرفی روزانه، گفت: یک فرد سالم باید در طول روز بین 3 تا 5 گرم نمک مصرف کند که این مقدار فقط نمکی که ما به غذا اضافه می کنیم، نیست، بلکه از کل موادغذایی که یک فرد در طول روز مصرف می کند، باید دریافت کند که اکثریت مردم از این موضوع آگاهی ندارند.

وی افزود: نمک از دو عنصر سدیم و کلر تشکیل شده است، سدیم عامل مهمی در حفظ فشارخون است که اگر بیش از اندازه مصرف شود، فرد دچار پرفشاری خون، بیماری های قلبی و عروقی و پوکی استخوان و بیماری های کلیوی می شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه عوامل اصلی مصرف نمک (سدیم) در رژیم غذایی به بافت فرهنگی و عادات غذایی یک جمعیت بستگی دارد، ادامه داد: سدیم به طور طبیعی در انواع غذاها مانند شیر، گوشت و سبزیجات وجود دارد.


برچسب ها: موادغذایی - مصرف - وزارت بهداشت - مصرف نمک - طول روز - بهداشت - مدیرکل
آخرین اخبار سرویس:

مراقب نمک پنهان غذاها باشید

مراقب نمک پنهان غذاها باشید