مطالب مرتبط:
خوب نیست یک نفر به اسم اوسمار مربی پرسپولیس باشد!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 بهمن 1402 ساعت 08:402024-02-17پزشكي

حواستان به خال های بدنتان باشد!


یک متخصص پوست با بیان اینکه سرطان پوست چهارمین سرطان شایع در کشور است؛ گفت: برای پیشگیری از این بیماری و یا درمان به موقع آن، هر تغییری در خال های بدن مانند تغییر در شکل و اندازه، - ایسنا/البرز یک متخصص پوست با بیان اینکه سرطان پوست چهارمین سرطان شایع در کشور است؛ گفت: برای پیشگیری از این بیماری و یا درمان به موقع آن، هر تغییری در خال های بدن مانند تغییر در شکل و اندازه، ایجاد زخم و یا به وجود آمدن ضایعات رنگدانه دار جدید در هر جا حتی کف دست، پا و ناخن ها حتماً باید معاینه شود.

دکتر یاسمن صادقی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: سرطان های پوست به دو دسته ملانوم و سرطان های غیر ملانومی تقسیم می شوند.

سرطان های غیرملانومی شامل کارسینوم سلول بازال و کارسینوم سلول سنگ فرشی به طور کلی شایعترین نوع سرطان های پوست هستند.

سرطان پوست از نوع ملانوم با وجود شیوع کمتری که نسبت به سرطان های غیرملانومی دارند، اما میزان بالایی از مرگ و میر را به خود اختصاص می دهند.

وی افزود: در کشور ما طبق برنامه ملی ثبت سرطان که در سال 97 انجام شده سرطان های غیرملانومی پوست، دومین سرطان شایع در مردان، چهارمین در زنان و به صورت کلی چهارمین سرطان شایع در کشور بوده است، از بین سرطان های پوست 57 درصد آنها از نوع سلول بازال، 13 درصد از نوع سلول های سنگ فرشی و شش درصد


برچسب ها: سرطان - سرطان پوست - پوست - سرطان های پوست - تغییر - متخصص پوست - چهارمین
آخرین اخبار سرویس:

حواستان به خال های بدنتان باشد!

حواستان به خال های بدنتان باشد!