مطالب مرتبط:
ایران در رتبه اول شدت مصرف انرژی در دنیا/ فرسایش خاک در ایران 7 برابر میانگین جهانی
ایران رتبه اول مصرف انرژی در جهان شد!
ایران با تولید 2 میلیون دستگاه خودرو در آینده به رتبه هفتم خودروسازی دنیا می رسد
80 درصد مردم کمتر از الگو، برق مصرف می کنند/ هزینه کرد 15 همت برای تامین انرژی پرمصرف ها
سهم انرژی های تجدیدپذیر در ایران کمتر از یک درصد است!
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 بهمن 1402 ساعت 10:152024-02-06اقتصادي

ایران در رتبه اول شدت مصرف انرژی در دنیا


مدیرکل هوا و تغییرات اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر سهم انرژی های تجدیدپذیر در ایران 87 مگاوات یعنی کمتر از یک درصد است در حالی که ایران رتبه اول ظرفیت انرژی خورشیدی را دارد اما به دلیل سیاست گذاری غلط در بازار انرژی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، داریوش گل علیزاده در نخستین سمینار و نمایشگاه فناوری های نوین پیشگیری و کاهش آلودگی هوا که امروز (16 بهمن ماه) در منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر برگزار شد، اظهار کرد: طبق اصل پنجاهم قانون اساسی، حفظ محیط زیست به عنوان یک وظیفه عمومی تلقی می شود تا نسل امروز و نسل های بعدی، حیات رو به رشد داده باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: فعالیت های اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیرقابل جبران آن ملازمه پیدا کند، ممنوع است و در دیگر موارد با پرداخت عوارض و مسئولیت های اجتماعی، به نوعی جبران می شود.

گل علیزاده گفت: سازمان حفاظت محیط زیست نه تنها در تقابل با صنعت و توسعه نیست بلکه در تعامل است اما اگر تخریب غیر قابل جبران اتفاق بیفتد، حتما مقابله خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هدف، حرکت به سمت توسعه پایدار است، عنوان کرد: توسعه پایدار، سه مولفه اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی دارد که برآیند این مولفه ها باید در ارزیابی، مثبت و به سمت توسعه پایدار باشد.


برچسب ها: محیط زیست - سازمان حفاظت محیط زیست - انرژی - انرژی های تجدیدپذیر - فعالیت های اقتصادی - منطقه ویژه اقتصادی - محیط
آخرین اخبار سرویس:

ایران در رتبه اول شدت مصرف انرژی در دنیا

ایران در رتبه اول شدت مصرف انرژی در دنیا