مطالب مرتبط:
درآمدهای مالیاتی در گذر زمان؛ درآمدهای مالیاتی 2 برابر درآمد نفت |
درآمدهای مالیاتی به 2 برابر درآمد نفت رسیده است
تبعات جبران ناپذیر صبحانه نخوردن
ایجاد کشور فلسطینی بر اساس مرزهای 1967 قابل انجام نیست / عدم حمایت از اسراییل، تبعات سنگینی برای بایدن در انتخابات 2024 خواهد داشت/ ایران و آمریکا برای پرهیز از جنگ مستقیم، خطوط قرمز خود را برای یکدیگر مشخص کنند
213 میلیارد تومان درآمد وپویا در ماه
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 بهمن 1402 ساعت 10:102024-02-09اقتصادي

درآمد مالیاتی کجا می رود؟/ تبعات تبعیض مالیاتی چیست؟


رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور اخیرا گفته که بهتر است به جای اتکا به درامد های نفتی به درآمد مالیاتی اتکا کرد، گرچه او در بخشی از سخنان خود تاکید کرده که باید از افرادی که ثروتمند محسوب می شوند بیشتر مالیات گرفت، - اما سخنان وی با منتقدانی رو به رو است که می گویند وقتی نفت داریم چرا باید مالیات بالا داده شود.

محمد هادی سبحانیان، رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، در یک برنامه تلویزیونی به تشریح چگونگی تعیین مالیات پرداخت و گفت: ما نباید درآمد جاری کشور را از فروش ثروت به دست آوریم و آن را به جریانی متکی کنیم که اختیارش در دست ما نیست.

فارغ از اینکه کشور ما نفت دارد یا ندارد، باید اتکا کنیم به درآمد پایداری که در اختیار خودمان باشد و از فروش ثروتمان هم تامین نمی شود.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفرارو، سبحانیان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص این که چرا به جای افزایش مالیات، از درامد های نفتی استفاده نمی شود گفت: عقل سلیم حکم می کند که به اندازه درآمدمان هزینه هایمان را پوشش دهیم و فرش زیر پای خود را برای خورد و خوراک نفروشیم.

چون اولا آن ثروت تمام می شود، در حالی که هزینه های زندگی چه بسا رو به افزایش باشد؛ بنابراین نباید از ثروت خودمان برای مخارج جاری استفاده کنیم، بلکه این ثروت باید صرف افزایش دارایی یا ارث برای فرزندانمان شود.


برچسب ها: مالیات - رییس کل سازمان امور مالیاتی - سازمان امور مالیاتی کشور - سازمان امور مالیاتی - مالیاتی - امور مالیاتی کشور - درآمد مالیاتی
آخرین اخبار سرویس:

درآمد مالیاتی کجا می رود؟/ تبعات تبعیض مالیاتی چیست؟

درآمد مالیاتی کجا می رود؟/ تبعات تبعیض مالیاتی چیست؟