مطالب مرتبط:
افتتاح و کلنگ زنی 7 فضای آموزشی و پرورشی در اصفهان با حضور رییس سازمان نوسازی مدارس کشور
راه آهن اردبیل طی 3 ماه آینده افتتاح می شود
مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران ازنا افتتاح شد
پیام تبریک مدیرعامل گروه توسعه فراگیر فولاد خوزستان (هلدینگ) و مدیران عامل شرکت های تابعه به مناسبت افتتاح و آغاز بهره برداری از پروژه مگامدول آهن اسفنجی (زمزم3 )
یک طرح تعاونی در ایرندگان خاش افتتاح شد
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 بهمن 1402 ساعت 16:102024-02-12اقتصادي

افتتاح نیروگاه خورشیدی در پژوهشگاه مواد و انرژی


رییس پژوهشگاه مواد و انرژی از افتتاح نیروگاه خورشیدی این پژوهشگاه هم زمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امیدوار با اعلام این خبر گفت: به منظور تامین 20 درصد از مصارف برق پژوهشگاه از انرژی خورشیدی، نیروگاه خورشیدی 50 کیلووات با نظارت و طراحی اعضای هیات علمی این پژوهشگاه در زمینی به مساحت 800 مترمربع طراحی و احداث شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: انتظار می رود احداث این نیروگاه به کاهش مصارف برق فسیلی به میزان 90000 کیلووات ساعت و کاهش تولید گازهای گلخانه ای به میزان 65 تن گاز CO2 در سال معادل با ظرفیت پالایش 6 هکتار فضای سبز منجر شود.

امیدوار خاطرنشان کرد: این پژوهشگاه تجربیات و نیروهای متخصص خوبی در حوزه نیروگاه خورشیدی داشته و آماده همکاری با صنایع و سازمان ها در خصوص احداث نیروگاه خورشیدی و همچنین ارائه مشاوره های تخصصی در خصوص طراحی، راه اندازی و نظارت بر پروژه های نیروگاه خورشیدی در کشور است.

به نقل از پژوهشگاه مواد و انرژی، پژوهشگاه مواد و انرژی به عنوان قدیمی ترین و با سابقه ترین مرکز تحقیق و توسعه در زمینه انرژی های تجدیدپذیر، علاوه بر بهره گیری از سامانه های حرارتی خورشیدی و راه اندازی نیروگاه های فتوولتاییک برون سازمانی، چندین نیروگاه خورشیدی متصل و منفصل از شبکه بر


برچسب ها: نیروگاه خورشیدی - پژوهشگاه - خورشیدی - نیروگاه - پژوهشگاه مواد و انرژی - افتتاح نیروگاه - سالگرد پیروزی انقلاب
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح نیروگاه خورشیدی در پژوهشگاه مواد و انرژی

افتتاح نیروگاه خورشیدی در پژوهشگاه مواد و انرژی