مطالب مرتبط:
آیا چهره همسر اول کتایون ریاحی را دیده اید !!
فیلم| آیا نارسایی قلبی، همیشه با درد قفسه همراه است؟
آیا ستاره لیورپول همراه کلوپ از این تیم می رود؟
آیا سقف کارت به کارت عوض شد؟
آیا «نسناس» فحش است؟ معنای آن چیست؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 بهمن 1402 ساعت 11:202024-01-30بين الملل

گذرگاه زمینی دبی-حیفا... آیا جایگزین باب المندب می شود؟


با افزایش تنش در دوره اخیر در دریای سرخ در نتیجه حملات نظامی آمریکا و انگلیس به یمن و اصرار ارتش یمن برای حمله به کشتی های تجاری عازم اراضی اشغالی، - خطرات مربوط به عبور از تنگه استراتژیک باب المندب که 12 درصد تجارت جهانی یا حدود یک تریلیون دلار در سال از طریق آن انجام می شود، در حال افزایش است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این مساله تلاش شرکت های کشتیرانی برای استفاده از جایگزین هایی برای تنگه باب المندب از جمله گذرگاه زمینی دبی-حیفا که از امارات، عربستان سعودی و اردن به اراضی اشغالی می رود، تقویت کرده است.

این گذرگاه به ویژه با توجه به فرآیند واردات و صادرات کالاهایی با ماندگاری کوتاه مانند محصولات غذایی تازه و همچنین مواد اولیه و محصولاتی که نیاز به تحویل سریع به مشتریان دارند، اهمیت زیادی برای تل آویو پیدا کرده است.

بر اساس گزارشی که اخیرا توسط وبگاه واللا منتشر شده است، عملیات عبور کامیون ها از بندر دبی به بندر تل آویو در حیفا از طریق دو شرکت کشتیرانی اسراییلی تراکنت و اماراتی PureTrans انجام می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازواللا، موفقیت در مراحل آزمایشی خط جدید حمل و نقل زمینی، از ادامه ورود ده ها کامیون از بنادر عربی به اراضی اشغالی، به ویژه پس از اعلام امضای توافقنامه همکاری ایجاد یک کریدور زمینی بین بنادر دبی و حیفا توسط 2 شرکت مذکور در ابتدای


برچسب ها: باب المندب - اراضی اشغالی - گذرگاه - جایگزین - محصولات - واردات و صادرات - عربستان سعودی
آخرین اخبار سرویس:

گذرگاه زمینی دبی-حیفا... آیا جایگزین باب المندب می شود؟

گذرگاه زمینی دبی-حیفا... آیا جایگزین باب المندب می شود؟