مطالب مرتبط:
امضا تفاهم نامه همکاری دانشگاه گیلان با دانشگاه عراقی
بانک صادرات ایران با مگاموتور تفاهم نامه همکاری امضاء کرد
بانک صادرات ایران با مگاموتور تفاهم نامه همکاری امضاء کرد
آغاز طرح مطالعاتی اتصال ریلی جزیره قشم به بندرعباس
همکاری ایران و ترکیه در حوزه انرژی به چه عواملی بستگی دارد؟
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 بهمن 1402 ساعت 19:202024-01-28سياسي

تفاهم نامه اتصال کریدورهای ریلی ایران و ترکیه امضا شد


استاندار آذربایجان غربی به تفاهم اتصال کریدورهای ریلی ایران و ترکیه نیز اشاره کرده و گفت: با اتصال خطوط ریلی مرند به چشمه ثریا شهرستان ماکو، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، محمدصادق معتمدیان در برنامه اولدوز صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی با اشاره به سفر اخیر خود در معیت رییس جمهور و هیئت بلندپایه جمهوری اسلامی ایران به ترکیه، اظهار داشت: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر تعمیق روابط با کشورهای همسایه، هشتمین نشست شورای عالی همکاری های ایران و ترکیه اخیراً در آنکارا برگزار شده و تفاهم نامه های مهمی در این نشست به امضای طرفین رسید.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه روابط سیاسی، تجاری، فرهنگی و اقتصادی با ترکیه، خاطرنشان کرد: ترکیه سومین شریک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بوده و این دو کشور قدرتمند غرب آسیا و دنیای اسلام با توجه به اشتراکات فرهنگی و دینی، روابطی دیرینه و تاریخی با یکدیگر دارند.

استاندار آذربایجان غربی به ظرفیت ها و پتانسیل های استان نیز اشاره کرده و افزود: مسیرهای ترانزیتی ایران به ترکیه از آذربایجان غربی عبور کرده و این استان دروازه جمهوری اسلامی جهت دسترسی به مدیترانه و آب های آزاد و سپس اروپا و افریقا می باشد.


برچسب ها: ایران و ترکیه - جمهوری اسلامی ایران - ترکیه - آذربایجان غربی - ایران - جمهوری اسلامی - استاندار آذربایجان غربی
آخرین اخبار سرویس:

تفاهم نامه اتصال کریدورهای ریلی ایران و ترکیه امضا شد

تفاهم نامه اتصال کریدورهای ریلی ایران و ترکیه امضا شد