مطالب مرتبط:
جلسه فصلی مدیریت بحران ناحیه 5 منطقه 15 برگزار شد
معاون سازمان مدیریت بحران کشور منصوب شد
بحران اقتصادی، گریبان صنعت نفت و گاز انگلیس را گرفت
تعامل با متخصصان خارجی برای بحران دریاچه ارومیه
بحران اقتصادی به پروژه های نفت و گاز انگلیس رسید
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 بهمن 1402 ساعت 09:152024-02-18پزشكي

دختران خردسال درگیر بحران هویتی خاموش


این واقعیت که در ایران بسیار بیشتر از حد میانگین لوازم آرایش مصرف می شود دیگر حرف تازه ای نیست؛ رتبه دوم ایران در خاورمیانه در زمینه مصرف لوازم آرایشی و رتبه هفتم کشورمان در این زمینه در سطح جهانی خود روشن کننده وضعیتی است که در آن قرار داریم.

- ایسنا/خراسان رضوی این واقعیت که در ایران بسیار بیشتر از حد میانگین لوازم آرایش مصرف می شود دیگر حرف تازه ای نیست؛ رتبه دوم ایران در خاورمیانه در زمینه مصرف لوازم آرایشی و رتبه هفتم کشورمان در این زمینه در سطح جهانی خود روشن کننده وضعیتی است که در آن قرار داریم.

برخی روانشناسان آرایش دختران خردسال را بحران هویتی خاموش می دانند، دختر بچه هایی که از سن 4 سالگی به بعد دوست دارند خود را به مادرشان شبیه کنند.

یک جامعه شناس در همین خصوص با بیان اینکه مصرف لوازم و مواد آرایشی تاریخ دیرین دارد، به ایسنا گفت: این موضوع ریشه های روان شناختی و جامعه شناختی نیز دارد که به کمک نظریه های علمی تبیین پذیر است.

سید عباس عابدی افزود: بر اساس یک بررسی اجتماعی و آماری ایران در زمره کشورهایی است که بیشترین متقاضیان مصرف لوازم آرایشی را دارد و کشورهای پیشرفته تر به مراتب کمتر از ایران استفاده می کنند و یا از لوازمی مصرف می کنند که برای سلامتی مضر نیست و عیار حفاظتی آن بالاست.


برچسب ها: لوازم آرایش - آرایش - لوازم - لوازم آرایشی - ایران - مصرف - خاورمیانه
آخرین اخبار سرویس:

دختران خردسال درگیر بحران هویتی خاموش

دختران خردسال درگیر بحران هویتی خاموش