مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 08:262023-12-28سياسي

راز گریه کردن وزیر آموزش و پرورش چه بود؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، 10 سال از درگذشت استاد سید علی اکبر پرورش یار دیرین انقلاب، امام و رهبری می گذرد.

علی اکبر پرورش، فعال سیاسی و نویسنده محقّق معاصر در سال 1321ش در اصفهان متولّد شد و پس از تحصیلات ابتدایی و دبیرستان در اصفهان، در دوره دانشسرای عالی شرکت کرد و تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته ادبیات و کارآموزی دبیری ادامه داد.

وی قبل از انقلاب دبیر دبیرستان های اصفهان بود که با ایجاد ارتباط با افرادی چون شهید بهشتی نقش به سزایی در سازماندهی جوانان مبارز داشت.

در جریان تحصّن منزل آیت اللّه خادمی از گردانندگان اصلی محسوب می شد، پس از اعلام حکومت نظامی در اصفهان به عنوان یکی از محرّکین دستگیر و مدّتی زندانی شد.

او پس از آزادی به همراه عدّه ای از فرهنگیان اقدام به تاسیس جامعه معلمان اصفهان کرد که در سازماندهی اعتصابات و تظاهرات فرهنگیان اصفهان نقش به سزایی داشت.

استاد پرورش در سال 1358 از طرف مردم اصفهان به نمایندگی مجلس خبرگان قانون اساسی انتخاب شد، در سال 1359 به مجلس شورای اسلامی راه یافت و در مجلس به عنوان نایب رییس انتخاب شد و به نمایندگی از مجلس در شورای عالی دفاع شرکت کرد.

از سال 1360 به عنوان وزیر آموزش و پرورش در کابینه شهید محمّدعلی رجایی و شهید محمّدجواد باهنر شرکت داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز گریه کردن وزیر آموزش و پرورش چه بود؟

راز گریه کردن وزیر آموزش و پرورش چه بود؟