مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 09:402024-01-09بين الملل

وانگ یی: بایدن متعهد شده از استقلال تایوان حمایت نکند


گفت روابط با آمریکا در سال گذشته میلادی «به ثبات رسید» و در عین حال این دو قدرت به دنبال تقویت آن در سال 2024 هستند، - وزیر خارجه چین امروز – سه شنبه – گفت روابط با آمریکا در سال گذشته میلادی به ثبات رسید و در عین حال این دو قدرت به دنبال تقویت آن در سال 2024 هستند، اما گزارش ها حاکی از افزایش تنش های احتمالی میان این دو کشور بر سر انتخابات آتی ریاست جمهوری تایوان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تنش های متعددی طی سال های اخیر میان پکن و واشنگتن ایجاد شده است؛ از جمله این موارد می توان به مسئله فناوری، تجارت، حقوق بشر و همچنین موضوع تایوان و مناقشه دریای چین جنوبی اشاره کرد.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، وانگ یی وزیر امور خارجه چین گفت روابط این کشور با آمریکا در ابتدای سال 2023 با دشواری های جدی مواجه بود.

او هم چنین ضمن ابراز موضع جدی خود از آمریکا خواست تا سوءبرداشت درخصوص چین را تغییر دهد و به سیاست عملگرا و منطقی چین بازگردد.

وانگ یی افزود: پس از تلاش فراوان، دو طرف ارتباطات و گفت وگوها را بازسازی کردند و توانستند از سقوط روابط دوجانبه جلوگیری کرده و به ثبات برسند.

خبرگزاری فرانسه می گوید که ارزیابی های وزیر خارجه چین تا حدی خوش بینانه هستند زیرا انتخابات تایوان که قرار است در تاریخ 13 ژانویه (23 دی) برگزار شود، احتمالا روابط میان چین و آمری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وانگ یی: بایدن متعهد شده از استقلال تایوان حمایت نکند

وانگ یی: بایدن متعهد شده از استقلال تایوان حمایت نکند