مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 19:502023-12-23بين الملل

واکنش مقامات ایرانی به بیانیه دخالت آمیز کشورهای عربی با همراهی روسیه


مقامات ایرانی، همراهی روسیه با ادعای امارات را محکوم کرده و نسبت به تکرار همراهی روسیه با این دست ادعاها به این کشور هشدار دادند.

- فارس پلاس؛ روایت روز - نشست وزرای خارجه مجمع همکاری کشورهای عربی و روسیه، با حضور سرگیی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه در مراکش برگزار شد.

در بیانیه پایانی این نشست نیز برای چندین بار، ادعای واهی در مورد جزایر سه گانه ایرانی مطرح شد که واکنش های مختلفی از سوی افکارعمومی و مسئولان کشورمان در پی داشت.

  موضع روسیه در همراهی کردن ادعاهای امارات در خصوص مالکیت جزایر سه گانه مورد انتقاد شدید افکار عمومی ایران قرار گرفت اما مسئولان مختلف کشورمان نیز در این حوزه مواضع قابل تاملی خصوصا در برابر موضع گیری مشترک روس ها با کشورهای عربی اتخاذ کردند که نگاهی به آن خالی از لطف نیست.

قالیباف: روسیه باید مراقب سوءاستفاده غرب از اشتباهاتش باشد محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: روابط با روسیه بر اساس منافع ملی ایران و احترام متقابل تنظیم شده است.

هرگونه ادعایی که قصد خدشه به تمامیت ارضی ایران را داشته باشد حتماً خلاف این اصول است، از سوی ایران برخلاف این روابط ارزیابی شده و با پاسخ جدی مواجه خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش مقامات ایرانی به بیانیه دخالت آمیز کشورهای عربی با همراهی روسیه

واکنش مقامات ایرانی به بیانیه دخالت آمیز کشورهای عربی با همراهی روسیه