مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 14:302024-01-14اقتصادي

برق ایران از مسیر ترکیه به اروپا رسید


آذر امسال، 16 ماه پس از توافق ایران و ترکیه، شبکه برق دو کشور به هم متصل شد و تبادل 600 مگاوات برق در دستور کار قرار گرفت.

- گروه اقتصادی خبرگزاری فارس: مرز مشترک میان ایران و ترکیه که تاکنون فقط از طریق جاده و راه آهن به هم متصل بود، این بار از طریق دکل و سیم به هم وصل شد و به گواهی شرکت توانیر پس از اتمام دوره آزمایش تاسیسات برقی، زیرساخت تبادل برق ایران و ترکیه آماده بهره برداری است.

  تصویری از مرز ایران و ترکیه   هم اکنون شبکه برق ترکیه از مسیر بلغارستان و یونان به قاره اروپا هم متصل است.

مدیرکل امور بین الملل وزارت نیرو مجتبی اکبری اختلاف ساعت، تفاوت روزهای کاری و تعطیل ایران و ترکیه را دلیل تفاوت اوج نیاز به برق دو کشور می داند و می گوید که ایران در فصل گرم و اوج نیاز به انرژی الکتریکی از ترکیه برق وارد می کند و در سایر فصول به این کشور صادرات خواهد داشت.

مردادماه 1401 بود که وزرای نیروی ایران و ترکیه بر اتصال شبکه برق دو کشور با فناوری جدید به توافق رسیدند و 16 ماه بعد، توافق روی زمین به نتیجه رسید.

زیرساخت اتصال شبکه برق ایران و ترکیه پست برق خوی در ایران را به پست های وان و دغوبایزید در کشور ترکیه متصل کرده و می تواند تا 12 میلیون یورو در هر سال عایدی به همراه داشته باشد؛ به معنای دیگر با درآمد احداث این خط ایران می تواند، هر س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برق ایران از مسیر ترکیه به اروپا رسید

برق ایران از مسیر ترکیه به اروپا رسید