مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 08:552024-01-06سياسي

«ابوجعفر الثومی» و محله ای که به پاسش استادسرا خوانده می شود


محله استادسرا، یکی از محلات قدیمی رشت است که اگرچه در سال های اخیر به دلیل وجود خانه میرزا کوچک جنگلی معروف شده، ولی پیش از آن به واسطه فردی معروف شد، - ابوجعفر الثومی و محله ای که به پاسش استادسرا خوانده می شود ایسنا/گیلان محله استادسرا، یکی از محلات قدیمی رشت است که اگرچه در سال های اخیر به دلیل وجود خانه میرزا کوچک جنگلی معروف شده، ولی پیش از آن به واسطه فردی معروف شد، که گفته شده مردم غرب گیلان را به اسلام دعوت کرد.

محله استادسرا، یکی از محلات قدیمی رشت است که اگرچه در سال های اخیر بخاطر وجود خانه میرزا کوچک جنگلی معروف شده، ولی پیش از آن، بواسطه فردی معروف شد، که گفته شده مردم غرب گیلان را به اسلام دعوت کرد.

اگرچه آرامگاه او در مرکز شهر تخریب شد تا عمارت بلدیه ساخته شود، اما نام محله استادسرا، بخاطر مزار استاد ابوجعفر الثومی بر این محله باقی مانده است.

محله ای که بعدها پذیرای اقلیت ارامنه رشت بود ولی وجه تسمیه محله، بخاطر مردی بود که گفته شده بواسطه وی مردم رشت و غرب گیلان به اسلام دعوت شدند.

لازم به یادآوری است، مرکز شهر، تا اواخر دوره قاجار، گورستان عمومی شهر بود و در میانه گورستان آرامگاه کوچکی بود که اهالی رشت به آن توجه زیادی داشتند و سنت بست نشینی در آن رایج بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ابوجعفر الثومی» و محله ای که به پاسش استادسرا خوانده می شود

«ابوجعفر الثومی» و محله ای که به پاسش استادسرا خوانده می شود