مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 15:252024-01-07اجتماعي

«دستی بافی» هدیه ای برای نوه های انبوه


مردمان بافرهنگ انبوه رودبار صنایع دستی به نام دستی دارند که نوعی سبد است و ضمن استفاده از آن، در تلاشند تا با هدیه دادن به نسل های کنونی، صنعت پیشینیان خود را حفظ کنند.

- خبرگزاری فارس، رشت؛ حمیدرضا دنیادیده: گیلان یکی از زیباترین مناطق شمال ایران با داشته های میراثی، صنایع دستی متعدد و متنوع است که می توان به آن سفر کرد و از دیدن آن لذت برد.

  از آبشارهای بلند، دریاچه های مسحورکننده، کوه های سربه فلک کشیده و جنگل های سرسبز گرفته تا اماکن تاریخی متعدد و صنایع دستی فراوان و منحصربه فرد که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

  صنایع دستی گیلان از فرهنگ غنی مردمانش سرچشمه می گیرد  گیلان در کنار جاذبه های متعدد، در عرصه صنایع دستی و بومی نیز از تنوع بالایی برخوردار است چرا که صنایع دست ساخته و محصولات تولیدشده آن ها از تمدن و فرهنگ غنی مردمان دیارش سرچشمه می گیرند.

  دستی بافی، یکی از صنایع ارزشمند گیلان  یکی از محصولات و صنایع دستی گیلانیان در کنار مروار بافی، حصیر بافی، رشته دوزی، لباس محلی، خراطی، چادرشب بافی، صنایع سفالی، نازک کاری، چوب تراشی، منبت و معرق چوب، چلنگری، مینای خانه بندی و جاجیم، صنعت دستی بافی است.

  دستی بافی، یکی از قدیمی ترین صنایع دستی گیلان است که تقریباً می توان گفت به فراموشی سپرده شده است؛ حاج عبدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«دستی بافی» هدیه ای برای نوه های انبوه

«دستی بافی» هدیه ای برای نوه های انبوه