مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 20:552024-01-15اقتصادي

هشدارهای مهم جهادکشاورزی گلستان به گندم کاران


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به رشد زودتر از موعد گندم در این استان، گفت: با توجه به زمان کشت و مرحله رشد گیاه، هر مزرعه نیازمند نسخه منحصر به فرد است.

- ایسنا/گلستان معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به رشد زودتر از موعد گندم در این استان، گفت: با توجه به زمان کشت و مرحله رشد گیاه، هر مزرعه نیازمند نسخه منحصر به فرد است.

علی اکبر مهقانی شامگاه دوشنبه، 25 دی ماه 1402 در گفت وگو با خبرنگاران به آخرین وضعیت کشت گندم در استان گلستان اشاره و اظهار کرد: امسال به سبب افزایش دما در فصل کشت و البته بارندگی های مناسب، مراحل رشدی گندم زودتر از موعد اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه اکنون در بیشتر گندم زارها از مرحله کشت عبور کرده و وارد مرحله داشت شده ایم، ادامه داد: در این شرایط، تغذیه گیاه بسیار مهم است و کشاورزان باید مستمر به مزارع گندم سرکشی و با مشورت کارشناسان و در نظر گرفتن مرحله رشد گیاه، از کودهای سرک استفاده کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: اگر مرحله رشد خیلی جلوتر بود، حتماً باید در مصرف کودهای ازته تجدید نظر نموده و یا از آن کمتر استفاده و یا با کودهای پتاسه مخلوط کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدارهای مهم جهادکشاورزی گلستان به گندم کاران

هشدارهای مهم جهادکشاورزی گلستان به گندم کاران