مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 15:452024-01-03سياسي

استخراج اسانس به کمک فناوری ای که تنها در اختیار 5 کشور از جمله ایران است


استخراج اسانس گل ها و گیاهان دارویی موضوع فعالیت یکی از شرکت های پارک علم و فناوری استان مرکزی است که به کمک پیشرفته ترین فناوری دنیا انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، گیاهان دارویی از جمله مهم ترین ظرفیت های بالقوه ایران است و در صورت استفاده از فناوری های نوین و تزریق نوآوری می تواد به عنوان یک بازیگر مطرح در دنیا مطرح باشد.

در نمایشگاه ایران ساخت با مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت وگو داشتیم که سازنده یکی از پیشرفته ترین و به روزترین فناوری های این حوزه است.

علی زین العابدینی هزاوه، مدیر عامل و عضو هیأت مدیره این شرکت در خصوص فعالیت های این شرکت دانش بنیان گفت: ما سازنده دستگاه استخراج اسانس با استفاده از دی اکسید کربن فوق بحرانی هستیم که یکی از به روزترین روش ها و دستگاه ها برای استخراج اسانس از گیاهان است.

در این روش، بر خلاف روش های دیگری چون استفاده از برج تقطیر یا حلال، کیفیت و ساختار اسانس آسیب نمی بیند.

وی افزود: در روش های معمول، ساختار اسانس استخراج شده ممکن است آسیب ببیند یا محصول تولیدی همراه با جزء حلال غیر دلخواه باشد.

روش استفاده از دی اکسید کربن فوق بحرانی این نقاط ضعف را به همراه ندارد و در هر جایی که نیاز باشد اسانس گیاه برای مصارف دارویی یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استخراج اسانس به کمک فناوری ای که تنها در اختیار 5 کشور از جمله ایران است

استخراج اسانس به کمک فناوری ای که تنها در اختیار 5 کشور از جمله ایران است