مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 دی 1402 ساعت 12:152024-01-05بين الملل

اعتماد به ارتشی که سرآغاز فروپاشی یک امپراتوری شد


اعتماد به ارتش آمریکا رو به کاهش گذاشته و مشکلات در تمام شاخه های نیروهای آمریکایی ظاهر و به ظهور محاسبات و معادلات جدید منجر شده است.

دنیای چندقطبی آغاز شده و شاهد افول شور و اشتیاق پیوستن به نیروهای مسلح آمریکا هستیم که مقدمه زوال هر امپراتوری و افول ستاره آن است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - راهبرد معاصر نوشت: هنگامی که واشنگتن پست از هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در جریان تلاش برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 درباره ابزارش برای حفظ نفوذ، اعتبار، قدرت و منافع این کشور در جهان سؤال کرد، پاسخ این بود که آمریکایی ها فقط پنج درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند، اما می توانند با دو ابزار ارتش و دلار اراده خود را بر بقیه جمعیت جهان تحمیل کنند.

به تدریج اعتماد به ارتش آمریکا رو به کاهش گذاشت و مشکلات در تمام شاخه های نیروهای آمریکایی ظاهر و به ظهور محاسبات و معادلات جدید منجر شد که تأیید می کند آنها قادر به انجام دو جنگ در دو جبهه (روسیه و چین) نخواهد بود.

درواقع تمام ارزیابی های واشنگتن نشان می دهد ارتش آمریکا توانایی جنگ گسترده منطقه ای ندارد.

گرچه آمریکا در بودجه سال جاری میلادی خود حدود 842 میلیارد دلار به ارتش اختصاص داده است، اما افزایش تورم نشان می دهد نیروهای مسلح این کشور از افزایش عظیم بودجه بهره من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتماد به ارتشی که سرآغاز فروپاشی یک امپراتوری شد

اعتماد به ارتشی که سرآغاز فروپاشی یک امپراتوری شد