مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 19:552023-12-26فرهنگي

قصیده بلند علیرضا قزوه برای شهید سیدرضی موسوی


علیرضا قزوه، شاعر و نویسنده در قصیده ای بلند، اول از ارادت به مولا علی علیه السلام و سپس از غیرتمندی شیعیان آن حضرت، به ویژه شهید سیدرضی موسوی گفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، علیرضا قزوه، شاعر، نویسنده و رییس دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما در قصیده ای بلند، اول از ارادت به مولا علی علیه السلام و سپس از غیرتمندی شیعیان آن حضرت، به ویژه شهید سیدرضی موسوی گفته و این سروده جدید خود را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده است.

قصیده او را بخوانید: بسیار شِکوه دارم از این روزگار می گویمت به قدر یکی از هزار حسرت شده نصیب من سرگران تکراری است گردش لیل و نهار هر سال من ز سال پسین بدتر است فرقی چنان ندارد پیرار و پار از شش جهت هجوم غم و غصه است غم باردم به سر ز یمین و یسار این شام را چگونه بخوانم سحر؟ پاییز را چگونه بگویم بهار؟ دلخسته ام ز خیل سیاه نفاق دلخسته ام ز جمع خراب و خمار از این همه خوارج بی اصل و نسل از این همه جماعت ناسازگار من همچنان به شکوه اسیرم اسیر من همچنان به ناله دچارم دچار من از خودم چقدر غمینم غمین من از خودم چقدر شکارم شکار در دل، هزار آهو دارد خرام شیری برون نیامد از این مرغزار کاری کنید سوختم ای اهل سوز کاری کنید مُردم از انتظار در خود نمی کنیم چرا انقلاب از خود نمی کنیم چرا ما فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصیده بلند علیرضا قزوه برای شهید سیدرضی موسوی

قصیده بلند علیرضا قزوه برای شهید سیدرضی موسوی