مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 13:102024-01-14بين الملل

رییس امنیت داخلی اسراییل پس از جنگ غزه استعفا می دهد


یک مقام سابق امنیتی اسراییل خبر داد که «رونین بار» رییس سازمان امنیت داخلی این رژیم (شاباک) قصد دارد پس از جنگ غزه از سمت خود کنار برود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یعقوب بری رییس سابق سازمان امنیت داخلی اسراییل (شاباک/شین بت) امروز (24 دی) از استعفای رییس فعلی این سازمان پس از جنگ غزه خبر داد.

به نوشته وبگاه فلسطینی سما، یعقوب بری در مصاحبه ای گفت که رونین بار در گفت و گو با کارمندان شاباک این خبر را داده و گفته است که پس از جنگ غزه از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

شکست بی سابقه اطلاعاتی اسراییل در جریان عملیات طوفان الاقصی در 15 مهر بسیاری از مقامات این رژیم را تحت فشار قرار داده و حجم وسیعی از انتقادات را متوجه نهادهای نظامی و امنیتی کرده است.

در این راستا رونین بار در 24 مهر ماه در پیامی به کارکنان شاباک، موفقیت حماس در روز عملیات را به بدشانسی مرتبط دانست و گفت: در مقام ریاست سازمان، مسئولیت این شکست بر گردن من است، وقت برای انجام تحقیقات وجود دارد، اما اکنون وقت جنگ است .

نه تنها رونین بار، بلکه بسیاری آینده سیاسی نتانیاهو را نیز پایان یافته می دانند و تنها جنگ غزه توانسته همچنان او را در مسند خود نگه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس امنیت داخلی اسراییل پس از جنگ غزه استعفا می دهد

رییس امنیت داخلی اسراییل پس از جنگ غزه استعفا می دهد