مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 13:302024-01-20اجتماعي

پاکسازی شرق تالاب بین المللی انزلی از سنبل آبی


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: با حضور محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست، مسئولان و جوامع محلی شهرستان خمام، بیش از 30 هکتار از تالاب بین المللی انزلی در این بخش از گیاه مهاجم سنبل آبی پاکسازی شد.

- حمزه عشوری 30 دی ماه با اشاره به پاکسازی بخشی از تالاب بین المللی انزلی در حوزه شهرستان خمام از ارتقای همراهی جوامع محلی برای بهبود وضعیت تالاب انزلی خبر داد و اظهار کرد: یکی از دغدغه های مهم زیست محیطی تالاب انزلی، وجود گیاه مهاجم سنبل آبی است که جوامع محلی در جمع آوری آن بسیار کمک می کنند.

وی با بیان اینکه سنبل آبی آسیب زیادی به تالاب و اقتصاد جوامع محلی به خصوص حاشیه نشینان تالاب انزلی وارد می کند، افزود: در همین راستا با حضور نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و همکاری بسیار خوب جوامع محلی و دوستداران محیط زیست و تعامل فرماندار و بخشدار خمام، بیش از 30 هکتار از شرق تالاب بین المللی انزلی واقع در محدوده شهرستان خمام از گیاه مهاجم سنبل آبی پاکسازی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: با جمع آوری این گیاه مهاجم طی یک ماه گذشته، روگاهای جیرسرباقرخاله، لله کا و فرشکی خمام و همچنین بیش از دو کیلومتراز روگاهای رمضان بکنده، جیرسرچوکام و شیجان برای عبور و مرور قایق ها بازگشایی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاکسازی شرق تالاب بین المللی انزلی از سنبل آبی

پاکسازی شرق تالاب بین المللی انزلی از سنبل آبی