مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 19:102023-12-23اقتصادي

هشدار افزایش جمعیت موش ها در مزارع آذربایجان شرقی


مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، شرایط را برای افزایش جمعیت جوندگان مضر، مساعد دانسته و از کشاورزان خواست تا اقدامات لازم را مطابق با توصیه کارشناسان، - ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، شرایط را برای افزایش جمعیت جوندگان مضر، مساعد دانسته و از کشاورزان خواست تا اقدامات لازم را مطابق با توصیه کارشناسان، انجام دهند.

محمود کیا 2 دی در گفت وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر، گفت: کاهش بارندگی ها و متعاقب آن پایین آمدن رطوبت خاک و از سوی دیگر بالابودن دمای هوا، شرایط را برای تولیدمثل و افزایش جمعیت جوندگان مضر به خصوص موش ها و فعالیت تغذیه ای این آفت در سطح مزارع و باغات استان کاملاً مساعد نموده است؛ لذا لازم است کشاورزان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی، نسبت به تهیه طعمه مسموم فسفر دوزنگ و مبارزه با آفت مطابق توصیه کارشناسان اقدام کنند.

وی بیان کرد: از میان گونه های خسارت زای محصولات کشاورزی، 11 گونه جزو آفات عمومی محسوب می شوند که به استناد ماده چهار قانون حفظ نباتات کشور، وظیفه اصلی کنترل جوندگان به عنوان آفات عمومی بر عهده دولت است.

وی ادامه داد: دلیل اصلی این قانون، کثرت جمعیت و وسعت پراکندگی جغرافیایی و پتانسیل زیاد زادآوری و خسارت زایی و همچنین قدرت جابه جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار افزایش جمعیت موش ها در مزارع آذربایجان شرقی

هشدار افزایش جمعیت موش ها در مزارع آذربایجان شرقی