مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 12:002024-01-17پزشكي

50 درصد بیماران مبتلا به فشارخون تحت درمان دارویی مناسب نیستند


مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از شناسایی بیش از 6000 بیمار قطعی مبتلا به فشارخون بالا از ابتدای امسال در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور خبر داد که 50 درصد بیماران تحت درمان دارویی مناسب نیستند.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از شناسایی بیش از 6000 بیمار قطعی مبتلا به فشارخون بالا از ابتدای امسال در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور خبر داد که 50 درصد بیماران تحت درمان دارویی مناسب نیستند.

دکتر زهرا دستجردی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: همزمان با اجرای پویش ملی سلامت از 20 آبان ماه تاکنون نیز 3846 نفر مشکوک به فشارخون بالا شناسایی و برای تأیید یا رد بیماری به پزشک ارجاع شده اند.

وی همچنین افزود: در این پویش حدود 64 هزار فرد در مرحله پیش فشارخون شناسایی شده اند که تحت مراقبت توسط بهورز و مراقبین سلامت قرار خواهند گرفت.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: بر اساس آخرین مطالعات در کشور ما، 32 درصد افراد بالای 18 سال مبتلا به فشارخون بالا هستند، این در حالی است که 40 درصد بیماران از بیماری خود اطلاعی ندارند، همچنین 50 درصد بیماران تحت درمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 درصد بیماران مبتلا به فشارخون تحت درمان دارویی مناسب نیستند

50 درصد بیماران مبتلا به فشارخون تحت درمان دارویی مناسب نیستند