مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 دی 1402 ساعت 11:352024-01-04اقتصادي

پیش بینی کشت زیره در 150 هکتار از اراضی همدان


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به توسعه کشت زیره در استان گفت: سال گذشته سطح زیر کشت زیره 75 هکتار در استان بود که پیش بینی می شود این میزان در سال جاری دو برابر شود .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرکزاری فارس از همدان، حجت الله شهبازی پیش از ظهر امروز در کمیته فنی گیاهان دارویی در سالن جلسات جهاد کشاورزی با اشاره به توسعه کشت گیاهان دارویی دیم در قالب طرح جهش تولید در دیم زارها اظهار کرد: با اجرای این طرح گیاهان دارویی  همچون ریزه به کشت های استان همدان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه تا پیش از این طرح، سطح زیر کشت زیره در استان بسیار محدود بود افزود: سالانه 10 تا 15 هکتار زیره کشت می شد در حالی که این رقم در سال گذشته افزایش چند برابری داشته است.

  مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: میزان تولید زیره طی سال گذشته در 75 هکتار سطح زیر کشت 25 تن بوده است.

  وی با تاکید بر اینکه این میزان در سال جاری حدود دو برابر پیش بینی می شود گفت: برنامه گسترش کشت زیره در استان ادامه دار است.

  شهبازی در ادامه خاطرنشان کرد: کشت قراردادی این محصول در دیم زارها پیش بینی شده است همچنین تامین بذر و بیمه محصول به عنوان مشوق های کشت نیز در دستور کار قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی کشت زیره در 150 هکتار از اراضی همدان

پیش بینی کشت زیره در 150 هکتار از اراضی همدان