مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 10:352024-01-10دانش

مرگ ناگهانی در نوزادهایی که با شیر مادر تغذیه می شوند کمتر است


عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بر اهمیت شیردهی در ساعت های اولیه تولد تاکید کرد و گفت: علاوه بر تقویت ارتباط عاطفی بین مادر و کودک، مشکلات گوارشی، - ایسنا/خراسان رضوی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد بر اهمیت شیردهی در ساعت های اولیه تولد تاکید کرد و گفت: علاوه بر تقویت ارتباط عاطفی بین مادر و کودک، مشکلات گوارشی، بیماری های انگلی و مرگ ناگهانی در نوزادهایی که با شیر مادر تغذیه می شوند، نسبت به نوزادهایی که با شیر خشک تغذیه می شوند، کمتر است.

ساره دشتی که دکتری تخصصی در رشته بهداشت باروری دارد، در گفت وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: موضوع شیردهی و خودمراقبتی بعد از زایمان، اهمیت ویژه ای دارد.

تاکید ما این است که در ساعت های اولیه بعد از تولد، بخصوص در یکی دو ساعت اول حتماً شیردهی توسط مادر انجام شود.

وی ادامه داد: این شیردهی علاوه بر تغذیه نوزاد باعث ارتباط پوست به پوست مادر و نوزاد می شود و این، در افزایش هوش، تقویت رابطه عاطفی بین مادر و نوزاد و موفق بودن شیردهی در دو سال آینده تأثیر زیادی دارد.

او توضیح داد: شیر مادر حاوی املاح، پروتیین ها و آنتی بادی هایی است که از نوزاد در برابر بسیاری از بیماری ها حفاظت می کند و توصیه مؤکد این است که نوزاد حتماً در شش ماه نخست پس از تولد، فقط با شیر مادر تغذیه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ ناگهانی در نوزادهایی که با شیر مادر تغذیه می شوند کمتر است

مرگ ناگهانی در نوزادهایی که با شیر مادر تغذیه می شوند کمتر است