مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 18:352024-01-01پزشكي

گام محققان کشور برای تولید فرآورده های زیستی با ارزش افزوده بالا


محققان دانشگاه علوم پزشکی ایران طی یک پروژه در تلاش برای تولید فرآورده های زیستی با ارزش افزوده بالا با کاربری های زیستی، صنعتی و پزشکی هستند.

- محققان دانشگاه علوم پزشکی ایران طی یک پروژه در تلاش برای تولید فرآورده های زیستی با ارزش افزوده بالا با کاربری های زیستی، صنعتی و پزشکی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مهدی فرزادکیا، استاد گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی ایران در تشریح طرح تحقیقاتی کاربرد آنزیم های استخراج شده از پسماندهای آلی در علوم محیطی، گفت: بیش از 70درصد پسماندهای کشور از نوع آلی است و استخراج آنزیم های مختلف می تواند کمک شایانی به صنایع بخش فرآورده های زیستی کشور کند.

فرزادکیا با بیان این که در این مطالعه، دکتر حسن پاسالاری، عضو هیات علمی مرکز تحقیقات تکنولوژی بهداشت محیط و دکتر مجید کرمانی، عضو گروه مهندسی بهداشت محیط همکاران اصلی طرح بودند، خاطرنشان کرد: با توجه به تولید بالای پسماندهای آلی در کشور که به شکل صحیحی مدیریت نمی شود و می تواند مشکلات و آلودگی های زیست محیطی از جمله انتشار گازهای گلخانه ای را به همراه داشته باشند، یکی از دغدغه های اساسی در این زمینه مدیریت صحیح و تولید محصولات با ارزش افزوده بالا از این پسماندها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام محققان کشور برای تولید فرآورده های زیستی با ارزش افزوده بالا

گام محققان کشور برای تولید فرآورده های زیستی با ارزش افزوده بالا