مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 15:052024-01-14بين الملل

رییس سابق امان: تل آویو راهی جز پرداخت بهای سیاسی جنگ غزه ندارد


رییس سابق امان امروز یکشنبه گفت که اسراییل برای رهایی از معضل سیاسی جنگ غزه، تنها دو گزینه دارد؛ امضای توافق تبادل اسرا با میانجیگری قطر یا دستیابی به توافق جامع تر شامل یک «فرایند صلح» با تشکیلات خودگردان فلسطین.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، با گذشت صد روز از جنگ غزه، رییس سابق دستگاه اطلاعات نظامی اسراییل (امان) تامیر هامان تصریح کرد که با گذشت 100 روز از جنگ غزه باید گفت که اسراییل به نقطه عطف سرنوشت سازی رسیده و درحال حاضر گزینه های مطرح در سطح سیاسی به دو گزینه محدود می شود.

تل آویو دچار یک معضل سیاسی جدی شده است؛ این که با گذشت بیش از سه ماه جنگ، هنوز موفق به حذف رهبری حماس نشده است و اکنون باید همه چیز را پشت سر بگذارد و به یک معامله تبادل اسرا با میانجیگری قطر که به پایان جنگ منجر شود، روی آورد.

بهای آن، نیز دادن فرصتی مجدد به حماس برای تداوم حاکمیت بر نوار غزه است.

  این ژنرال سابق نیروهای ذخیره به عنوان رییس اندیشکده مطالعات امنیت ملی در رژیم صهیونیستی افزود اما گزینه دوم، رفتن به سمت یک معامله منطقه ای با میانجیگری ایالات متحده و عربستان سعودی است.

در این حالت جنگ تمام می شود و تبادل اسرا نیز صورت می گیرد اما بهای آن، موافقت اسراییل با فرایند سیاسی صلح با تشکیلات خودگردان فلسطین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سابق امان: تل آویو راهی جز پرداخت بهای سیاسی جنگ غزه ندارد

رییس سابق امان: تل آویو راهی جز پرداخت بهای سیاسی جنگ غزه ندارد