مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 دی 1402 ساعت 12:002024-01-19اقتصادي

افزایش 45 سانتی متری تراز آب خلیج گرگان/ آشتی پرندگان مهاجر با خلیج


مدیرکل محیط زیست استان گلستان لایروبی و بازگشایی کانال آشوراده را بسیار مهم برشمرد و افزود: پس از این اقدام، تراز آب خلیج گرگان با دریای خزر یکی شده و این هم ترازی به معنای افزایش 50 درصدی شاخص های کیفی آن است.

- ایسنا/گلستان مدیرکل محیط زیست استان گلستان لایروبی و بازگشایی کانال آشوراده را بسیار مهم برشمرد و افزود: پس از این اقدام، تراز آب خلیج گرگان با دریای خزر یکی شده و این هم ترازی به معنای افزایش 50 درصدی شاخص های کیفی آن است.

محمدرضا کنعانی صبح امروز، 29 دی ماه 1402 در گفت وگو با ایسنا ضمن اشاره به روند تاریخی تراز آب دریای خزر که عدد منفی 29 را در گذشته داشته است، اظهار کرد: بعضی از افراد با تکیه بر این نوسانات در دریای خزر و خلیج گرگان اقدامات مداخله ای فعلی مانند لایروبی کانال را زیر سوال می برند.

وی با توضیح اینکه شرایط فعلی با شرایط دهه های گذشته یکسان نیست و به شدت دنیا درگیر تغییرات اقلیمی بوده و دریای خزر و خلیج گرگان نیز متاثر از این اتفاق هستند، خاطرنشان کرد: این پدیده مانند بحث گرمایش و میزان بارندگی که در حوزه آبخیز محدوده خلیج گرگان نصف میزان تبخیر است، یعنی هر چه بارش اتفاق می افتد 100 درصد آن تبخیر شده و این تبخیر بیشتر از میزان بارندگی بوده و ما شاهد بیلان منفی آب در خلیج گرگان هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 45 سانتی متری تراز آب خلیج گرگان/ آشتی پرندگان مهاجر با خلیج

افزایش 45 سانتی متری تراز آب خلیج گرگان/ آشتی پرندگان مهاجر با خلیج