مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 09:452023-12-22سياسي

با احیای خلیج گرگان، بندر ترکمن از بحران نجات یافت


معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: با احیای خلیج گرگان و انتقال آب دریای خزر، بندر ترکمن که کاملا خشک شده بود از بحران فاصله گرفت و 3 هزار هکتار در محوطه این خلیج، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر سیما با حضور آقای علی فتحی، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی وآقای حسن اکبری، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست (صداوسیمای گرگان ارتباط تصویری)  به بررسی دستاورد سفر رییس جمهور با بهره برداری از خلیج گرگان و جزیره آشوراده پرداخت.

سؤال: خلیج گرگان سال ها پسروی آب داشته است، و رو به خشکی رفته بود و اعلام شده بود تا سال 1404، تقریباً رو به خشکی کامل می رفت.

الان  لایروبی از سه طریق انجام می شود، اولین کانال آشوراده است، دومین کانال چپاقلی است و سومین کانال خزینی است.

الان لایروبی کانال آشوراده چقدر پیشرفت کرده است یعنی باز هم ادامه خواهد داشت یا نه کامل آب از دریای خزر آمده است در خلیج گرگان؟ فتحی: همانطوری که در خبر ها امروز شاهد بودیم با حضور ریاست محترم جمهور بهره برداری از احیای خلیج گرگان که یک آرزوی دیرینه ای برای مردم آن استان بود، احیاء شد و به بهره برداری رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با احیای خلیج گرگان، بندر ترکمن از بحران نجات یافت

با احیای خلیج گرگان، بندر ترکمن از بحران نجات یافت