مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 10:302023-12-23فرهنگي

همه ماجرای اسکار و سینمای ایران


سینمای ایران در طول تاریخ جوایز سینمایی اسکار با 29 فیلم در این رقابت حضور داشته و دو جایزه، یک نامزدی و دو بار قرار گفتن در فهرست اولیه جایزه شاخه بهترین فیلم بین المللی ماحصل این حضور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فهرست 15 نامزد اولیه شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار 2024 در حالی اعلام شد که سینمای ایران نتوانست با فیلم نگهبان شب ساخته رضا میرکریمی به این جمع بپیوندد تا سومین تجربه میرکریمی به عنوان نماینده ایران پس از فیلم های خیلی دور خیلی نزدیک (2005) و امروز (2014) به فهرست 15 تایی راه پیدا کند.

در این زمینه بخوانید:اعتراف های سینمایی رضا میرکریمی به شهرام مکری و مرتضی فرشباف سال گذشته نیز جنگ جهانی سوم برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار 2023 بود که علی رغم کسب جوایزی از جشنواره مهم جهانی چون ونیز به توفیقی دست نیافت.

اولین حضور سینمای ایران در جوایز اسکار به 44 سال قبل بازمی گردد و تا به امروز فیلم های ایرانی چهار بار به جمع نامزدهای نهایی این رویداد سینمایی راه یافته اند.

پس از نامزدی تاریخی فیلم بچه های آسمان در سال 1998 در شاخه فیلم خارجی زبان، اصغر فرهادی دو بار با فیلم های جدایی نادر از سیمین (2011) و فروشنده (2016) به جمع نامزدهای نهایی اسکار بین المللی راه یافت و دو بار سینمای ایران را صاحب مجسمه طلایی اسکار کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه ماجرای اسکار و سینمای ایران

همه ماجرای اسکار و سینمای ایران