مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 13:152024-01-16سياسي

موزه ها «ویترین تاریخی» هر جامعه هستند


قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی گفت: موزه ها امروز به نمادی از دیپلماسی، تعامل و ارتباطات میان فرهنگی تبدیل شده اند و ویترین تاریخی هر جامعه هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گردشگری خبرگزاری فارس، علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشورمان که برای افتتاح نمایشگاه شکوه ایران باستان در چین به سر می برد، در جمع تیم اعزامی از موزه های ایران که برای دوره آموزشی دیجیتال سازی و انتقال تجارب موزه های چین در این کشور حضور دارند، گفت: آرزو می کنم که این دوره در ارتقاء دانش و اطلاعات فنی و تخصصی و مهارت های موزه داری کمک بایسته ای برای شما داشته باشد.

وی ضمن قدردانی از مقامات میراث فرهنگی چین بابت ایجاد این فرصت، ابراز امیدواری کرد نمایشگاه های موزه ای و همکاری میراث فرهنگی میان ایران و چین روز به روز گسترش یابد.

دارابی اظهار داشت: در روز دوم نمایشگاه شکوه ایران باستان ، همه بلیت های آن برای دو هفته آینده پیش فروش شد و این نشانه ای از اقبال جهانیان به جایگاه و عظمت تمدن و فرهنگ و هنر ایرانیان است.

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشورمان با اشاره به پیشینه دوهزار ساله روابط ایران و چین به ویژه در جاده ابریشم اظهار داشت: در جنوب ایران هم بندر سیراف نام شناخته شده ای برای مردمان چین به واسطه بازرگانی، کشتیرانی و تجارت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه ها «ویترین تاریخی» هر جامعه هستند

موزه ها «ویترین تاریخی» هر جامعه هستند