مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 13:202024-01-13اجتماعي

نابودی طبیعت بیخ گوش خلخالی ها؛ زور کارگاه های شن و ماسه به مردم می رسد؟


در حالی که 12 کارگاه شن و ماسه در خلخال با تعداد انگشت شماری نیرو در حال فعالیت هستند، رییس دادگستری خلخال، آرش جعفری می گوید که 2 کارگاه برای نیاز شهرستان کافی است.

- خبرگزاری فارس_ اردبیل جاده ها پر شده از شن و ماسه، هر لحظه هم ممکنه از روبرو یک کامیون با بار اضافی بیاد سمتت که اگر چپ نکنی شانس آوردی! این را یکی از تاکسی داران خلخالی می گوید.

کارگاه های تولید شن و ماسه در خلخال در کنار ایجاد آلودگی محیط زیست، جابجایی این ماسه ها نیز موجب خسارت سنگینی به آسفالت و از بین رفتن امنیت رانندگان در این مسیرها شده است.

علیزاده یکی از اهالی روستای خمس که در سامانه فارس من خواهان نجات این مناطق از کارگاه های ماسه شویی شده، می گوید که کشاورزی این مناطق در حال نابودی است خاک و غبار برخاسته از کارگاه ها نابو د کننده باغات و مراتع است و این درحالی است که عمده فعالیت مردم کشاورزی است.

  گفته می شود بیشترین مجوزها برای فعال شدن این کارگاه ها طی 5 یا 6 سال اخیر داده شده است و کارشناسان می پرسند که چطور سازمان های ذیربط استان، همچون استان های همسایه فعالیت این واحدها را ممنوع نکرده اند؟  تعداد بالای کامیون حمل کننده شن و ماسه به استان های دیگر، به قول فرماندار خلخال، سیدجواد یحیی زاده، 600 و به قول مردم بومی گاه روزانه به 1000 تا هم می رسد که 600 کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نابودی طبیعت بیخ گوش خلخالی ها؛ زور کارگاه های شن و ماسه به مردم می رسد؟

نابودی طبیعت بیخ گوش خلخالی ها؛ زور کارگاه های شن و ماسه به مردم می رسد؟