مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 08:562024-01-17اقتصادي

استاندار خوزستان: برای کاهش آلودگی هوا طرح زراعت 300 هزار هکتاری چوب مطرح است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان شب گذشته در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات صورت گرفته در خوزستان توسط دولت اظهار کرد: خوشبختانه خوزستان از نظر شاخص رشد جمعیت و توسعه نسبت به استان های بزرگ کشور شاخص های خوبی دارد و در فولاد، کشاورزی، نیشکر هم در تولید و هم در صادرات رتبه های خوبی داریم.

  وی افزود: خوزستان در تولید خوراک کارخانجات صنعتی آمار نسبتا خوبی دارد هرچند ما انتظار داریم همه ظرفیت های کارخانجات ما فعال شود که به دلیل عرضه خوراک صنعتی در بورس و محدودیت سهمیه ها این اتفاق رخ نداده است.

با همکاری نمایندگان مجلس پیگیر هستیم این سهم را افزایش دهیم و اگر مجوزات لازم صادر شود سهم 30 درصدی بورس حدود 10 تا 15 درصد افزایش خواهد یافت و تاثیر زیادی در تولید و اشتغال استان خواهد داشت.

  حسینی محراب ادامه داد: در مراسمی که در ماهشهر برگزار شد مطرح کردیم که صنایع پایین دستی پتروشیمی باید گسترش یابد تا منجر به ارزش افزوده شود و از خام فروشی صرف خودداری کنیم.

پیشنهاد و خواسته ما نسبت 30 درصدی به 70 درصدی است یعنی به ازای هر 30 درصد سرمایه گذاری در صنایع بزرگ پتروشیمی تا 70 درصد صنایع پایین دستی پتروشیمی ایجاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندار خوزستان: برای کاهش آلودگی هوا طرح زراعت 300 هزار هکتاری چوب مطرح است

استاندار خوزستان: برای کاهش آلودگی هوا طرح زراعت 300 هزار هکتاری چوب مطرح است