مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 12:402023-12-24سياسي

دلبستگی موبدی باستان شناس به هویت «یزد کهن»


پژوهشگر و نویسنده یزدی از فرهیخته عصر حاضر استان که زندگی خود را صرف پژوهش هایی موشکافانه در مورد یزد کهن کرد نام می برد، موبد «دینیار شهزادی» که دلبستگی خاصی به میراث فرهنگی این دیار داشت.

- ایسنا/یزد پژوهشگر و نویسنده یزدی از فرهیخته عصر حاضر استان که زندگی خود را صرف پژوهش هایی موشکافانه در مورد یزد کهن کرد نام می برد، موبد دینیار شهزادی که دلبستگی خاصی به میراث فرهنگی این دیار داشت.

حسین مسرت در گفت وگو با ایسنا، از دینیار شهزادی به عنوان باستان شناس آگاه و کارکشته ای یاد کرد که با شور و دل بستگی ویژه ای در میراث فرهنگی یزد، به پژوهش و بررسی می پرداخت و همگان می توانستند از دانش سرشار وی با انبانی از آگاهی های تازه یافته درباره ی یزد کهن، بهره ببرند.

وی بیان کرد: گزارش های موشکافانه ای که از او در دست است، به ویژه پژوهش هایی که درباره ی سنگ نگاره های 12 هزار ساله روستای ارنان مهریز و درباره ی بنای شهره به زندان اسکندر داشت، گویای این دل بستگی است.

مسرت با بیان این که هیچ گاه دستاوردهای پژوهشی این باستان شناس یزدی چاپ نشد، از بر جای ماندن گزارش های کارشناسی وی در میان پرونده های بناهای تاریخی و باستانی در میراث فرهنگی یزد خبر داد و گفت: بخشی از پژوهش های وی که توسط خود من در میراث فرهنگی استان گردآورده شده را می توان مشتم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلبستگی موبدی باستان شناس به هویت «یزد کهن»

دلبستگی موبدی باستان شناس به هویت «یزد کهن»