مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 10:402024-01-16سياسي

اشتغال غیرقانونی 3 میلیون اتباع خارجی در ایران


مطابق مصوبه شورای عالی امنیت در 15استان اشتغال اتباع خارجی ممنوع است.

حدود یک و نیم میلیون نفر از اتباع خارجی پروانه کار داشته و حضور قانونی دارند که جمعیت افراد فاقد پروانه دوبرابر این رقم برآورد می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، کشور در چند دهه اخیر به ویژه بعد از دهه 60 با حضور یکباره صد ها هزار نیروی کار خارجی مواجه شده است که عموماً به راحتی در کشور فعالیت می کنند و بسیاری از فرصت های شغلی را تصاحب کرده اند.

به راستی وجود کارگران ایرانی در کشور تهدید است یا فرصت؟ نه اینکه باید درب های کشور را به روی خارجیان و کارجویان سایر کشور ها بست و نه اینکه هیچ کشور دیگری با این پدیده مواجه نیست، اما نکته حائز اهمیت این است که اشغال موقعیت های شغلی در بازار کار داخلی از سوی خارجیان باعث از دست رفتن فرصت اشتغال برای کارجویان ایرانی در موارد بسیاری می شود.

تاکنون قوانین و مقررات در کشور در مورد پدیده اشتغال اتباع بیگانه در ایران در حد جریمه کارفرمایان متخلف استفاده کننده از نیروی کار خارجی غیرمجاز و یا تذکراتی در این زمینه ها بوده است و کاربرد دیگری که بتواند شرایط بازدارندگی کارفرمایان در استفاده از نیروی کار خارجی و افزایش انگیزه برای بکارگیری کارجویان داخلی را فراهم کند، نداشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال غیرقانونی 3 میلیون اتباع خارجی در ایران

اشتغال غیرقانونی 3 میلیون اتباع خارجی در ایران